حكايه زوجوني بقلم لمياء رفعت
المحتويات
ان صاحبك هي ف دماغه ماكلنا عارفين فارس مابيهتمش لا أمور البنات وغير كده كلنا عارفين انه مڠصوب على الجوازة وانه
خالد قاطعوا فالكلام وقال خليك ف حالك ياعبد الرحمن دي حياته هو وبعدين خلاص هو استقر دلوقت بمراته محدش ليه فيه ويلا بقى ياشباب اجهزوا عشان الفرح وياريت لم تقابلوا فارس ف الفرح اتعاملوا عادي يلا سلام عشان اروح اجهز
فارس دخل البيت وندى قاعدة تذاكر للأولاد
فارس السلام عليكم عاملين ايه
ندى عليكم السلام الحمد لله بخير وهي عينيها بعيد عنه
فارس طيب اجهزي عشان هنروح الفرح
ندى طيب والأولاد
فارس هوديهم لا أمي البيت ولا في مانع
ندى لا مفيش عادي
فارس طيب
تمام اجهزي انتي ع ماروح بالاولاد عند امي سلام
ف بيت محمود رن جرس الباب فارس فتحت الباب أحلام ووشها حرفيا متدمر من ضړب جوزها
فارس بدون مايسلم عليها مين عمل فيكي كده
احلام________
فارس انطقي بكلمك
إلهام ادخل يافارس يابني الأول من ع الباب ازيك ياادم ازيك يارامي
فارس أحلام انا مش بكلمك
احلام اڼهارت بالبكاء
فارس بسام جوزك الا عمل كده صح ولسه بيلفت ضهره وخارج مسكوا والده محمود
محمود اهدى يافارس وادخل
فارس والله ماهسيبه سيبني بعد اذنك يابويا دي مش بټضرب الا البهايم هو اصلا لو راجل ايده ماكنتش تترفع ع ست بس هو اصلا مش راجل
محمود فارس والله العظيم تلاته ماهتروح ليه وان رحت يافارس لا ازعل منك يابني
فارس قعد بضيق تعالي يااحلام و بس ماتعيطيش والله حقك ماهسيبه وهعرفه ازاي يمد ايده عليكي
الهام انت جايب العيال ومش جايب ندى معاك ليه
فارس النهاردة فرح خالد ورايحين الفرح ف ماحبتش اخدهم ف الدوشة هناك وكمان بيناموا بدري عشان الحضانة بتاعتهم
محمود رفع وشه فيه وفرح من جواه انه هياخد ندى الفرح وكمان عامل ع الأولاد
محمود طيب قوم يابني الحق روح أقف مع صاحبك هو جاب لينا الدعوة امبارح بس انت عارف مش بنروح افراح واطمن ع الأولاد
فارس ماشي يابويا السلام عليكم وراح خارج
روح البيت ودخل ع الأوضة بتاعته يلبس ولبس تيشرت سادة أسود وبنطلون جينز أسود وجزمه سودة وبليزر ابيض ورفع شعره الطويل لفوق
وخرج برة الأوضة
ف اللحظه دي ندى كمان خرجت من اوضتها وهي لابسه قميص ابيض وفوق منه بليزر وجيبه سودة فارس مرفعش عينيه من عليها وهي بصتله نظرة اعجاب بطريقة لبسه وبصت بعيد
فارس ندى
ندى نعم
فارس ادخلي اعدلي الطرحة
ندى ليه
فارس عشان قصيرة
ندى بس انا شايفة انها كويسه وسابته وخرجت بره
فارس بضيق خرج وقفل البيت
ركب العربيه وندى ركبت جنبوا
فارس ندى
ندى نعم
فارس ع فكره امبارح محصلش انك قولتيلي ماتسبنيش ولا حتى مسكتي ايدي
ندى بستغراب طيب ليه كدبت عليا
فارس عشان انا الا مقدرتش اسيبك واخرج وفضلت اكون جنبك وانتي تعبانة وراح سايق العربية ومشي
وصل عند خالد واخد خالد ورحوا الكوافير واول ماوصل خالد شال منار وداخ بيها ف اللحظة دي فارس بص ل ندى ندى بصت بعيد
فارس ف نفسه انا حبيتك برغم حاسس انك كمان ف قلبك حاجه ناحيتي وحابه تدريها او ممكن يكون احساسي غلط ومش حابه تكملي
خالد فارس ههههههههه مالك واقف سرحان يلا انا هركب عربية الزفة وسوق بمراتك
فارس ماشي
وصلوا القاعة وكانت ع البحر ومنظر جميل اوي
فارس قعد جنب ندى وفجأة الدي جي قال فين فارس فين صاحب العريس ياشباب قام فارس وراح وقف والدي جي قال طيب تعالى يافارس مع الشباب ورقصوا مع خالد وندى كانت بتتفرج عليه وقد ايه هو جنتل ف نفسه
لكن مرة واحدة افتكرت إبراهيم وحست بۏجع ف قلبها وشوية وجه فارس قعد جنبها وفي بنت جات عليهم وسايبة شعرها تبقى بنت خال خالد اسمها ايلين
إيلين معقول فارس انت نزلت من تركيا امتى قام فارس سلم عليها
ندى حست بغيرة جامد وخنقة
فارس مراتي
و دي ياندى تبقى إيلين بنت خال خالد الاتنين اهلا وسهلا
إيلينفارس ممكن كلمة بعد اذنك
فارساتفضلي ومشوا سوا
ندى اضايقت جدااااا
إيلين انت اتجوزت امتى
فارس اهو من أربع شهور
إيلين صحيح كل حاجه نصيب
فارس فاهم قصدها طيب بعد اذنك ياايلين عشان متعودتش اسيب ندى وحدها وقصد انه يقولها كده عشان تشيل اي حاجه من ناحيته فارس جه يمشي
ايلين فارس انا بردانة جداااااا
فارس بص شاف ندى باصه عليهم ف اتعمد يقلع البليزر ويلبسوا ل إيلين وقالها بعد اذنك
فارس قعد جنب ندى
ندى مالسه بدري كنت قعدت معاها شوية كمان وبعدين ايه قلة التقدير دي وازاي يامحترم انت تقلع لبسك وتلبسوا لبنت عادي كده
فارس بفرحة من جواه لم حس انها بتغير عليه بس ماحبش يبين
فارس تعالي نبارك لخالد ومنار
ندى قامت معاه وتضايقت من التجاهل الا هو اتعامل بيه معاها
ندى منار الف مبروووك ياحببتي
منار عقبال أولادك وعوضك يارب
الف مبروك ياخالد ربنا يتمم بخير
خالد الله يبارك فيكي عقبال أولادك يارب
فارس مبروك ياخالد وقرب منه بصوت واطي وقاله يارب ترفع راسنا ياخالد النهاردة
خالد ليه انا زيك
فارس هههههههههه بضحكة رجولية
لفتت
نظر ندى وقال لخالد بصوت واطي انت بتعايرني
خالد وفارس ضحكوا الاتنين
منار ماتضحكونا معاكم
خالد لا ابدا ياحببتي ده أنا بدعي لصاحبي ربنا يكرمه بالزرية الصالحة
منار ان شاء الله وبصت ل ندى وقالتلها ربنا يكرمكم يارب ندى مشت وراحت ع الطربيزه وسابتهم
منار هي مالها زعلانة كده يافارس
فارس لا ابدا بس هي تعبانة شويه انا رايح ليها
ندىانا عايزه امشي
فارس اوكي الفرح خلاص مفيش قدامه عشر دقايق وهنمشي
وفعلا بعد عشر دقايق مشوا
ف عربية فارس ندي انت شايف اني ابقى قاعدة وتروح تمشي مع بنت كويس الا انت عملته
فارس_________مردش
ندى انا مش بكلمك طيب انا اسفه اني كلمتك
فارس________مردش وكان متعمد
ف شقة خالد شال منار ودوخها منار بجد والله مش مصدق نفسي اخيرا بقيتي مراتي
منار انا اسعد واحدة فالدنيا دي ياخالد اني اتجوزت الراجل الا طول عمري بحلم بيه وبحبوا
خالد ده مين
منار هههههههههههههه
خالد والله بحبك
وقف فارس بعربيته قدام بيت اهله ونزل من العربية لوحده وشال رامي وآدم الاتنين ونزل بيهم فالعربية نيمهم لحد ماوصل البيت وشالهم نيمهم ف اوضة النوم
فارس ساب البس بتاعه ع السرير بعد ماكان هيغير وشدها من ايدها وقرب منها جامد وقفل باب الأوضة وهي معاه
البارت السادس شكرا ع التفاعل واعجابكم بالرواية بجد
ندى انت قفلت الباب ليه
فارس حط ايده ع وسطها وايده التانيه سند بيها ع الباب
ندى بعصبية زقتوا بعيد عنها وقالتله روح خليك احسن مع الا ف الفرح وخبطتتو ع صدره باايديها الاتنين
فارس بس انا ياندى انا ايدي كانت جنبي بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
ندى
كنت قادر تبعدها عنك لم
فارس بخبث وغمزلها طيب انتي ايه مزعلك
بتغيري عليا مثلا
ندى بخجل وكسوف انا انا وانا ايه الا هيخليني أغير عليك انا بقصد شكلي قدام الناس ازاي ابقى محسوبه عليك اني مراتك بنت عادي كده رد عليا ازاي
فارس قرب منها
ندى بعد اذنك يافارس ابعد وزقتوا جامد بعيد عنها وفتحت الأوضة وخرجت
إلهام يامحمود قوم شوف أحلام بنتك لا راضية تاكل ولا تشرب ومفيش الا العياط
محمود سبيها لوحديها دلوقت شوية الله يكون ف عونها ومنه لله جوزها
المهم ياالهام دلوقت فارس المفروض خلاص مفيش قدامه غير ٢٠ يوم والاجازة بتاعته تخلص ويرجع لتركيا وانا كنت
إلهام قاطعتوا بالكلام كنت ايه اوعا تقول عايز توقف حال الولد انا قولتلك اهو
محمود أوقف حاله ايه ياولية يامجنونة انتي انا بس كنت عايز يفتحلوا مشروع هنا ويقعد جنب مراته والعيال ومايسافرش
إلهام فارس واخد من زمان ع السفر وحياته كلها فالسفر ولو عملت المستحيل مش هيقعد انا اكتر واحده عارفه ابني
احلام دخلت عندهم بابا انا زهقت وعايزه اشتغل وياريت اطلق من بسام ع ايدك يابابا انا تعبت خلاص وجبت اخري
محمود يابنتي احنا هنا قاعدين ف أرياف ومحدش بيسيب حد ف حاله والا بتطلق مش بيسبوها ف حالها ان خرجت ياللي خرجت انا دخلت ياللي دخلت وعيون الناس مابترحمش
إلهام يغور في داهية وبنتك متربية احسن تربية ده إنسان قذر ومالهوش لازمه
أحلام مفيش غير دموعها نازله
فارس في الأوضة بتاعته ومش عارف ينام من التفكير في ندى ويقول ف نفسه انا مابقتش عارف انتي عايزه ايه ياندى بجد انا تعبت اوي وناااام
في الصباح ندى لبست الأولاد ومشوا الحضانة وجهزت الفطار وقعدت تستنى فارس لم يقوم من النوم
فارس قام من النوم واتصل على خالد
فارس الوووو ايوة ياخالد عامل ايه انا آسف عارف مش وقته اني اكلمك بس محتاج اتكلم معاك
خالد ايه ال بتقولوا ده انت تتصل في اي وقت مالك يافارس
فارس مش عارف أقولك ايه بجد بس حسيت اني محتاج اتكلم معاك
خالد في حاجه حصلت معاك انت وندى
فارس حكاله ع الا
حصل حتى ف الفرح
خالديبقى بتحبك يافارس
فارس مفتكرش ياخالد انا كل مابقرب منها بتبعد وعينيها دايما فيها حزن انا وصلت بيا اني ف ساعات ياخالد استغفر الله العظيم بضايق من إبراهيم اخويا ع حبها ليه دي في سراع نفسي كأنها مش عارفة تفضل ع ذكرى إبراهيم ولا تكمل حياتها معايه
خالد اعترفلها بحبك يمكن ده يخليها تقرب منك وقرب منها انت دي مراتك يافارس
فارس ماشي سلام دلوقت ياخالد
فارس اخد شاور ولبس هدومه وخرج يفطر مع ندى
ندى يلا عشان نفطر
فارس مسك ايدها محتاج اتكلم معاكي ياندى بعد اذنك
ندى شالت ايدها من ايد فارس وقالتله اتفضل بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
فارس بصي ياندى هتكلم معاكي ع طول انا ياندى حابب
أكمل حياتي معاكي انتي والأولاد ومش شايف نفسي مع ست غيرك انا فعلا بحبك وأتمنى من قلبي تكوني انتي كمان بتحبيني
ندى بااحراج وكمان كأن إبراهيم الا قدامها او انها كده بټخونه مرة واحدة وقالت ل فارس يافارس بعد اذنك انت مجرد اخو جوزي يعني اخو إبراهيم وزي ماانت اتغصبت ع الجوازة دي انا كمان زيك ف بعد اذنك ماتحلمش اكون حاجه تانيه ليك
فارس پصدمة ومردش عليها وخرج
ندى اڼهارت من البكاء بقلمي الكاتبة الكاتبة لمياء رفعت
منار اممممممممم بقى اسيبك وادخل المطبخ اجهز الفطار أجاي اشوفك ملخوم ف الفون
خالد____________
منار خالد رحت فين بكلمك
خالد هاااا
منار ده انت مش معايه خالص ياحبيبي فيك ايه مالك
خالد فارس بيحب ندى اوي يامنار
منار ايه الاستغراب ده مش مراته لازم يحبها وبعدين انت تاني مرة تقولها هو ف ايه بالظبط
خالد الموضوع مش زي ماانتي عارفه هحكيلك ياستي ع الجوازة بتاعتهم جات ازاي وكمان عايشين ازاي
خالد
منار ايه ده كله معقول جوازة بالشكل ده بس ع فكرة ياخالد ندى بتحب فارس هي كمان بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
خالد وعرفتي ازاي
منار امبارح واحنا ف الفرح وهي بتبارك لينا عينيها كلها كانت بتبص ع فارس ف كل حته كأنه نصها الثاني
خالد ونبي ياقلبي انت الا نصي التاني
منار هههههههههههههه طيب ابعد ويلا عشان نفطر
خالد ايه المعاملة دي لازم من الصبح اوديكي عند ابوكي
منار ماتقدرش اصلا مش هاهون
خالد ربنا يخليكي ليا ياحببتي
فارس كان سايق العربية وحرفياا كان مخڼوق ومضايق ومصډوم من كلام ندى وقال ف نفسه خلاص انا هقدم الاجازة بتاعتي وامشي بكرة بدل عشرين يوم مابقتش قادر استحمل ياندى
فارس نزل من عربيته ودخل البيت يلم هدومه ف الشنطة والورق بتاعه ولم كل حاجه تخصوا عشان يسافر ع تركيااا
ندى ف الاوضة بتاعتها وحرفياا كانت مڼهارة من العياط لم افتكرت كلامها وطريقتها مع فارس وهي من جواها حاسه انها بتحبه وبرضو مش قادرة تنسى جوزها ابو أولادها
أحلام قولت ايه يابابا انا عايزه اشتغل ارجوك وافق لو ليا خاطر عندك وياريت تكلم بسام وتخليه ينهي موضوعنا
محمود يابنتي مش عوزك تاخدي قرار الا لم تفكري
البارت السابع اللهم لك الحمد الرواية بتاعتي بفضل الله ودعمكم ليا بقت تريند ع جوجل بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
____________
علي ياهدى الله يهديكي انتي مالك ومال
اهلي دلوقت
حاجه ردي عليا ده انا قربت اكسر النضارة
بتاعتي بسببك يا خلاص قربت اڼتحر
هدى ليه ياخويا ده كله عشان جبت سيرة أبوك ماهو لو راجل بيتقي الله يديك حتة ارض تبيعها عشان تسافر بيها زي اخوك
حبيب امه المدلع الا راح اتجوز مرات إبراهيم اخوكم بقى هو الا ع الحجر دلوقت
علي اتقي الله انتي واسكتي ياستي هو
احنا مش لاقيين ناكل عشان اروح اخاد من ابويا عشان اسافر ياهدى ماتحرقيش في دمي يتحرق دمك بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
هدى تصدق انا غلطانة ياراجل وانا الا عامله عليك دي اخرتها خليها ندى الا خدت عقل اخوك تلهف كل حاجه
علي حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ياولية
ندى في الاوضة بتاعتها مڼهارة حرفياااا من
العياط وباب الأوضة خبط براحة ندى مسحت دموعها وقالت اتفضل
فارس انا جاي اقولك اشوف وشك بخير
وأسلم ع الأولاد لأني مسافر الفجر
ندى انت بتقول ايه رايح فين
فارس مسافر على تركيا وامسكي الفلوس
دخليها معاكي وبإذن كل شهر هبعتلك الا
تحتجيه انتي والأولاد وكمان عايز اقولك
حاجه موضوع الطلاق ف ايدك حابه اطلقك بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
قبل ماامشي تمام حابه الجواز
يفضل زي ماهو عشان اهلي وأهلك وانا كده كده مسافر تمام الا تختاريه
ندى واقفه حرفياااا مڼهارة من العياط لكن فارس كان وشه بعيد عنها وراح ع السرير
باس رامي وآدم وهم نايمين وخرج برة
الأوضة
ف أوضة فارس شال الشنطة من ع السرير وركنها ف الأرض وفضل سهران عشان يمشي الفجر لكن قلبه كان عمال يتقطع ع ندى انه فعلا حبها بجد
أحلام ايوه خلاص اخدت قرار يابابا
محمود خلاص ع بركة الله يابنتي شوفي
الشغل وقولي عايزه اشتغل ف المكان ده وانا بإذن الله اشوفهولك
أحلام لا يابابا انا كنت حابه افتح محل خياطة
محمود خلاص ع بركة الله يابنتي من بكرة الصبح نشوفلك المكن والمكان والا فيه الخير يقدموا ربنا
حمدون في بيته وقاعد مع واحد صاحبه قدام بيته اسمه حميده
حميده مالك ياراجل ياطيب مابقتش تخرج ولا تطلع زي الأول
حمدون هعمل ايه عارف ياحميده اكتر حاجه دي نعمه في الحياه ايه هي الست لأنها بتبقى شايله جبل وحمل طويل اوي عن الراجل لا تعول هم لقمه تجهزها ولا بيت عايز يتنضف والاحسن من ده كله بتبقى وليفه لراجل بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
حميدهالله يرحم مراتك ياراجل ياطيب طيب ماتجوز ايه مانعك
حمدوناتجوز ايه بعد العمر ده ياراجل انت وبعدين هو انا هلاقي زي ام ندى الله يرحمها
حميده انت لسه برضو زعلان من إبنك
حمدون ربنا لا يجعله ڠضب في قلبي
منار حبيبي مش عايز تنام ليه
قلقان ليه كده
خالد والله ياحببتي مضايق ع فارس شويه ده اخويا مش صاحبي وبس واول مره اشوفه متعلق وبيحب حد كده
منار اكيد مفيش الا كل خير نام بقى عشان مش هعرف انام طول ماانت صاحي ولا انت ليك رأي تاني بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
خالد لا ابدا ياحببتي تعالي نامي
فارس قاعد ع الكرسي في البلكونه وحاطط رجل ع رجل وحاطط ايده ع وشه ندى فتحت الباب بتاع فارس مره واحده بدون استأذن او انها تخبط ع الباب قام فارس وقف ندى جريت عليه وهي مڼهاره من العياط ودموعها نازله تجري فارس اهدي اهدي ياندى مالك وايده جنبه ماحبش يلمسها لم افتكر كلامها معاه
ندى فارس ماتمشيش بعد اذنك ارجوك انا محتاجلك جنبي صدقني انت لو سبتني هيجرالي حاجه
فارس بعد ماسمع كلامها رفع ايديه ع ضهرها واخدها في وقرب منها فاقت لنفسها وجريت بسرعة ع الصالون وقفلت الباب
إلهام محمود ماتقوم كده تجهز للفجر قاعد كده ليه ياراجل سرحان
محمود والله ياالهام ماعارف مالي بس مضايق من مرات علي مش بتنزلي البت دي من هنا بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
إلهام واحنا نعملها ايه ماهي في بيتها واحنا في بيتنا وبعدين مدام إبنك مرتاح خلاص ونبي ياخويا دي ماوكسه غير وكسة الصغير ابنك الا ضيعت شبابه مع واحده بولادها خلينا ساكتين
محمود وانتي مالك ياوليه هو فارس اشتكالك
الهام ماهي المصېبة انه ياحبة عيني ماشتكاش خليه كاتم في نفسه بسببك وبسبب حركاتك
محمود بقولك ايه انا هسبهالك واروح اتوضى وأصلي ركعتين قبل الفجر وادعيلك ربنا يهديكي
إلهام ربنا يقوي إيمانك والله الا يشوف كده يقول الراجل مش بيغلط ولا ظالم ابنه بالجوازه الهباب دي
محمود انتي عايزه ايه ياالهام في ليلتك دي قولي ياوليه وهاتي الا ف نفسك
الهام البت دي مش بحبها من يوم يومها انا مابحبش النوع بتاعها
محمود مالها بس ياربي هو الغلبان الا ف حاله اليومين دول الناس مش بترحمو ليه وبعدين كفايه ده انتي عندك الا زيها
الهام شوف ازاي ماانت من شويه كنت قاعد ټلعن في مرات علي
محمود عشان دي إنسانه سيئه ومش عايزه لا ابنك الحاجه الصح ودايما واحده طماعة مابتفكرش الا ف نفسها بقلمي الكاتبة لمياء رفعت
فارس افتحي ياندى وبيخبط بكل قوه بقولك افتحي بدل ماكسر الباب انتي ليه مصممه تعذبيني معاكي قوليلي انتي عايزه ايه وليه بتعملي معايه كده ياريتني ماكنت شوفتك ولا اتجوزتك انا بجد تعبت انتي بسببك بقيت احس بغيره وڼار من جوايا من ناحية اخويا المټوفي
ندى بقت سامعه كلامه ومفيش غير دموعها وصوتها بقى عالي في العياط
فارس لو مافتحتيش هكسر الباب يعني مش هتفتحي
البارت الثامن
فارس بقى يرجع للخلف ويطلع قدام ويخبط الباب بكتفه
وبرجليه لحد ماالباب اتفتح الكاتبه لمياء
رفعت
ندى انت مچنون صح انت اكيد اټجننت
فارس ايوة اټجننت
ولسه هتجنن أكتر وقرب منها ومسك كتفها باايديه الاتنين وقالها انتي قوليلي عايزه ايه وفهميني ليه بتعملي معايه كده انا عملتلك ايه
ندى بنهيار كفايه ارجوك انا مابقتش استحمل والله مابقيت استحمل ده كله انت مش حاسس بيا الكاتبه لمياء رفعت
فارس انا مش حاسس بيكي ياندى انا اصلا في حياتي ماحسيت بحد غير بيكي حاولي تدي لنفسك فرصه واحده وقفي قدامي شجاعة وقولي كل الا ف قلبك من جواكي
ندى مقدرش صدقني مقدرش والله ماهقدر باانهيار جامد
فارس تمام عارف مش هتقدري ليه وراح مسك صورة اخوه إبراهيم وهي متعلقه وراح خپطها في الأرض اتكسرت
ندى بصوت عالي انت اټجننت خلاص ايه الا بتعمله ده
فارس انا محدش خلاني مچنون غيرك انا بقيت أكره اخويا بسببك عارفه يعني ايه بقيت أكره أخويا الكاتبة لمياء رفعت
بسرعه
حميده جار الحاج حمدون والد ندى الحاج حمدون بېموت ونقلته المستشفى ونادي لمرات ابنك تيجي تشوفه بسرعه محمود جري بسرعة على بيت فارس وخبط عليه جامد
فارس فتح الباب
محمود ندى فين يافارس نادي عليها بسرعه تروح المستشفى
فارس في ايه يابويا
محمود الحاج حمدون تعبان وفي المستشفى محجوز
ندى بابا بابا ماله فين المستشفى بسرعة
محمود مستشفى
ندى جريت على المستشفي
فارس معلش يابويا نادي ع أحلام اختي تيجي تقعد مع الاولاد وانا هروح المستشفى
محمود ماشي يابني روح وانا كمان هاجي وراك بعد ماانادي على أحلام تقعد جنب الاولاد الكاتبة لمياء رفعت
ندى دخلت المستشفى وشافت والدها على سرير المستشفى بين الحي والمۏت
ندى بابا حبيبي مالك ياحبيبي ياريت كنت انا ولا انت ياحبيبي باانهيار وبكاء شديد قوم يابابا يابابا انا ندى انا ماليش غيرك ف الدنيا دي
الدكتور طلعوها بره عايز اشوف المړيض لو سمحتي اطلعي عايز اشوف المړيض
فارس وصل المستشفى ندى شافته جريت عليه وبقت مڼهاره
فارس بس ياندى اهدي ان شاء الله مفيش حاجه وقعدها ع الكرسي
ندى الاولاد
فارس ماتقلقيش مع أحلام اختي ف البيت
الدكتور خرج من عند والد ندى للأسف
ندى لا لا لا بابا
الدكتور يستحسن ېموت في بيته لأنه
حاليا بېموت وحالته منتهيه الراجل تعبان وبلاش نبهدل فيه هنا ع الفاضي
ندى انت بتقول ايه بابا كويس وهيقوم دلوقت
فارس مسك الفون واتصل ع خالد
خالد ايوة يافارس
فارس_
خالد طيب انا جي ع طول مسافة السكه
منار في ايه ياخالد
خالد ألبسي هدومك وبسرعه اجهزي عشان والد ندى بېموت ولازم ابقى مع فارس
منار لا حول ولاقوة الا بالله
ندى روحت البيت هي وفارس ومحمود لحقهم ع هناك والد فارس
الحاج حمدون ندى بصوت منخفض وهو بيطلع ف الروح
ندى نعم يابابا انا جنبك يابابا قوم عشان خاطري بلاش توجع قلبي عليك
حمدون خلاص ياندى مبقاش في العمر يوم تاني خلاص انا بطلع ف الروح من امبارح بس بقيت ادعي ربنا اني ماموتش غير لم اشوفك ياندى لأنك انتي ماشوفتش منك إلا كل خير يابنتي لكن اخوكي بدعي ربنا يهديه ع الا عملوا معايه خلي بالك من نفسك ومن أولادك وخلي بالك من جوزك يابنتي انتي مابقاش ليكي حد غيره بعد ربنا فارس شاب ابن حلال ياندى اوعي يابنتي تسبيه وفجأة سكت
محمود واقف يبكي هو وفارس وخالد ومنار دخلت وقفت جنب ندى
ندى بابا بابا بابا ردي عليا يابابا لا يابابا اوعى تسبني انا ماعرفش اعيش من غيرك ياحبيبي انا من غيرك ولا حاجه قوم يابابا وفجأة أغمى عليها في حضڼ والدها
فارس قرب منها شالها وقال لخالد ول والده محمود انا هطلع ع المستشفى ب ندى لأن سبق وجاتلها غيبوبة ف المستشفى هتكون أفضل
وانت ياخالد انت وابويا ابعتوا حد يغسل عمي حمدون وهروح انا المقاپر اشوف القپر بتاعه وشال ندى وخرج ع المستشفى
فارس دكتور بسرعة
الممرضهډخلها هنا الأوضة
الدكتور المريضه كويسه شويه وهتفوق بس لازم نديلها حقنه لأن من الواضح عندها اڼهيار عصبي
فارسيادكتور مراتي سبق ودخلت في غيبوبة الكاتبة لمياء رفعت
الدكتور ماتقلقش ان شاء الله خير
الووو ايوة ياخالد انا في المقاپر دلوقت انتوا جاهزين
خالد قدامنا نص ساعه
فارسطب سلام
فارسايوه يادكتور مع حضرتك
الدكتور المړيضة الا حضرتك جبتها من شويه فاقت ومش قادرين عليها ولا عارفين نديلها حقنه تهدي اعصابها
فارس انا جاي مسافة
الطريق يادكتور
_____________________
فارس وصل المستشفى ودخل الأوضة عند ندى لقيها مڼهارة وعايزه تخرج ومش عارفه من الممرضين
فارس اهدي ياندى كلنا ھنموت الله يرحمه هو في مكان احسن
ندى عايزه احضر ډفن بابا يافارس أرجوك يافارس لو ليا خاطر عندك لو فعلا بتحبني زي مادايما بتقولي ومڼهارة من العياط
فارس في نفسه انا ماحبتش حد ف الدنيا غيرك واتكلم بصوت عالي وقالها حاضر ياندى تعالي نروح الكاتبة لمياء رفعت
شالوا الچنازة ودخلوا بيها المسجد يصلوا عليه وبعدها اخدوه ع المقاپر ندى ماكنتش حاسه بنفسها وقعدت ف الأرض قدام المقاپر وبقت تبكي بحرقه
منار اهدي ياندى كلنا ھنموت ادعيلي ياحببتي ربنا يصبرك يارب
إلهام حماتها جات اخدتها في وقالتلها كفايه يابنتي عشان أولادك الأطفال محدش فيهم يشوفك بالحاله دي لم تروحي كفايه ده انتي من صباح ربنا ع الحاله دي
الشيخ واقف يدعي وكلهم يقولوا وراه
رامي ياعمتوا عايزين ماما
احلام هاتيجي كمان شويه ياحبيبي
ادم طيب احنا عايزين نذاكر ومتعودين ماما الا تذاكر لينا
احلام يعني مانفعش انا يعني
ادم لا ياعمتوا احنا عايزين ماما
أحلام كده كده بكره اجازه بكره الجمعه مفيش حضانه
محمود شدي حيلك ياندى يابنتي والله ابوكي قطع قلوبنا كلنا مش بس انتي ربنا يعلم يابنتي بحړقة قلبنا عليه
ندى محدش يعزيني محدش يقولي شدي حيلك سبوني في حالي انا ابويا كويس انا ابويا مامتش
إلهام لا حول ولاقوة الا بالله ربنا يصبرك يارب ويبرد قلبك يابنتي
فارس قومي ياندى كفايه لحد كده ماينفعش نقعد يلا نمشي وكمان عشان آدم ورامي
وفجأة صوت قال يا ندى ندى وقفت وقفت بكاء و بكل خنقه وضيق وقالت انت ايه الا جابك هنا امشي من هنا وإياك اشوفك تيجي هنا
فارس اهدي ياندى ده برضو اخوكي
ندى لا مش اخويا ولا عمره هيكون اخويا
محمود اهدي طيب وتعالي نروح البيت الله يهديكي يابنتي
منار ربنا يصبرك ويصبر قلبك
ندى وزي مابابا ماټ ڠضبان عليك انا كمان عمري ماهعتبرك اخويا وياترى قبل ماتيجي استأذن من المدام عشان تيجي تقف زي الغريب قدام قبر ابوك
اخو ندى قرب منها وراح ضربها بالقلم ع وشها
فارس
البارت التاسع
محمود مسك فارس ابنه وقال كفاية بقى ده مكان طاهر وناس متوفيه هنا عيب الا بيحصل ده بقلمي لمياء رفعت
اخو ندى والله يافارس ماهسيبك وهعرفك تمد ايدك وايدك تترفع عليا ازاي
فارس يابويا سبني بعد اذنك
محمود يابني انت روح على بيتكم والله لولا عامل لا ابوك خاطر الراجل الا ماټ بين ايدينا لا كنت دفنتك مكانك يلا يافارس اركب انت وندى وخالد ومراته العربيه وانا هركب انا وامك العربيه
حسبي الله ونعم الوكيل فيكخالد وصل فارس وندى البيت
خالد عايز حاجه يافارس انا مروح
فارس لا ياحبيبي تسلم معلش تعبتك معايه النهارده الكاتبة لمياء رفعت
خالد عيب عليك احنا اخوات
فارس واحد والله ياحبيبي
خالد يلا مع السلامة
فارس الله يسلمك
دخلوا بيتهم واحلام كانت ف البيت
مع الأولاد
ندى ونعم بالله
احلام
متابعة القراءة