احببت مربية ابنتي بقلم هاله محمد كاملة

لمحة نيوز

كده كتير
رعد مش عارف هي هنا مطلعتشي اوضتها ليه ده كلوا معقول لسه مرجعوش من بره انا هتصل بداده سعاد اطمن عليهم
عند هنا
سعاد كولي بقي يا هنا
هنا مش عايزه اكل
تقي كده انا زعلانه منك يا هنا
هنا مني انا ليه
تقي عشان مش عايزه تأكلي ياله كولي عشان نطلع نلعب وتوريني العروسه بتعتك
هنا بدئت تاكل وسعاد كانت فرحانه بتقي
رعد الو ازيك يا داده
سعاد ازيك يا حبيبي عامل ايه
رعد الحمد لله يا داده هي هنا فين انتم رجعتوا ولا لسه
سعاد اه يا حبيبي رجعنا وكنت باكل هنا وراحه تغسل ايديها
رعد ماشي يا داده انا هكلمها علي التاب بتعها
سعاد ماشي يا حبيبي.....قفلت سعاد ورعد
سعاد هنا بابي اتصل بيكي 
هنا بفرحه هييييه هاتي أكلمه
سعاد هو هيتصل بيكي لمه تطلعي اوضتك
في طنط سعاد هو عارف اني موجوده هنا
سعاد لا انا مقولتلوش
تقي براحه طب كويس انا مش عايزه يعرف اني هنا يعني عشان لمه يرجع انا همشي
سعاد برحتك يا حببتي
تقي هنا ممكن اطلب منك حاجه
هنا ايه
تقي ممكن لمه بأبي
يكلمك متقولوش اني موجوده معاكي 
هنا ليه يعني اكذب
تقي بإحراج لا يا حببتي اصل انتي لو قولتيله انا همشي ومش هاجي تاني
هنا لا خلاص انا مش هقوله حاجه هيبقي سر
تقي بابتسامه ظهرت غمزتها ههههه ايوه سر شطوره
سعاد طب اطلعوا انتم وانا هجيبلكم عصير وجايه
طلعت تقي وهنا ودخلوا اوضه هنا
عند رعد 
رعد لنفسه ايه ده مين دي!
يتبع 
الحلقة 5 
رعد باستغراب ايه ده مين ديممكن تكون مربيه وداده سعاد جبتها بس هي ليه مقلتليش مع اني كلمتها انا هتصل اشوف مين دي و بتعمل ايه
عند تقي سعاد دخلت ومعاها العصير
سعاد خدي يا هنا العصير اشربيه كلهخدي يا تقي انتي كمان اشربي انا هنزل اشوف هعمل
ايه
تقي وهنا ماشي
هنا ماسكه العصير وبتكلم تقي بصي يا تقي العروسه حلوه ازاي....لكن العصير وقع علي تقي وهنا خاڤت
هنا بدموع وخوف انا اسفه يا تقي مش كان قصدي
تقي بحنيه خلاص يا حبيبتي ولا يهمك متخفيش..... كل ده ورعد شايف وسامع الحوار وقرر أنه هيسمع الحوار للاخر 
هنا بدموع يعني انتي مش هتضربيني
رعد ابتسم علي حنيه تقي وعلي كلمه هنايه اللي هو ديما بيقولها 
تقي بابتسامه خلاص بقي متعيطيش انا هدخل الحمام اخد شاور وانتي العبي ماشي 
هنا مسحت دموعها وابتسمت ماشي
دخلت تقي اخدت شاور وخرجت كانت لبسه بجامه جميله بنطلون قطن اسود وتيشرت بنص بينك منقط اسود ومسيبه شعرها اللي واصل بعد ضهرها لانه طويل جدا جدا وناعم زي الحرير
هنا بانبهار الله يا تقي شعرك زي ربانزل جميل اوي وطويل اوي
رعد شاف تقي واتشد لجملها وحنيتها وقرر يتصل بهنا
تقي قاعد هي وهنا علي الكنبه وبتقرا لهنا روايه وتاب هنا رن بمكلمه فيديو
هنا بأبي.......جريت هنا قعد علي السرير ومسكت التاب وفتحته بتكلم رعد
رعد بحب وحشتيني يا هنايه 
هنا وانت كمان وحشتني اوي اوي يا بابي
تقي قاعده علي الكنبه اول ما سمعت صوت رعد قلبها دق جامد اوي من غير ما تشوفه
رعد بيكلم هنا فيديو وكان شايف تقي من اللاب
هنا عارف يا بأبي تقي شعرها زي ربانزل طويل وجميل
تقي برقت پصدمه وقامت وقفت وبتشاور لهنا أنها متعرفش رعد بوجودها 
هنا افتكرت أن تقي قالت لها متقوليش لبابي اني موجوده معاكي هنا حطت اديها علي بؤها وسكتت
رعد كان شايف تقي وضحك عليها وهي بتشاور لهنا
رعد بخبث تقيتقي مين يا هنا
هنا بإنكار لا لا يا لحد اني موجوده معاكي
هنا انا اسفه يا تقي انا نسسيت 
تقي وكمان عيب انك تقولي.....تقي وشها احمر جدا.... احم انك تقولي لحد علي شعري
هنا ببراءه ليهوايه يعني ده بأبي مش حد 
تقي ضحكت علي كلام هنا ورعد كان متابعهم وكان بيضحك علي كلام هنا لكن كان مستغرب ليه تقي مش عايزاه يعرف بوجودها
تقي كده يا هنا انا لبسه حجاب ومينفعشي انك تقولي لحد علي شعري عشان كده حرام
هنا خلاص انا مش هقول لبابي تاني
عند رعد 
رعد لنفسه وبشرود مين دي وازاي هي كده رقيقه وحنينه وجميله جميله اويرعد هز دماغه عشان يفوق في ايه يا رعد قوم نام قوم
فعلا رعد قام نام وكل ابطالنا ناموا تاني يوم الصبح
رعد صحي واخد شاور واتوضي ولبس وصله وقبل ما ينزل فتح اللاب لقي هنا وتقي لسه نيمين
رعد نزل وراح الشركه وبعد ساعتين فتح اللاب لقي تقي صحيت
عند تقي قبل نص ساعه
تقي كانت صحيت واخدت شاور واتوضت ولبسه إسدال الصلاه 
تقي بهدوء هنا يا هنايا
هنا بنوم تقي انا صحيت
تقي يتقلد هنا
انا صحيتيا لهوي
علي الضغنن ده قومي ياله الساعه بقت عشره
هنا صحيت ايه ده انتي لبسه ايه
تقي لبسه إسدال 
هنا ليه
تقي عشان اصلي تصلي معايا
هنا اه انا عايزه اصلي بس مش عندي إسدال 
تقي شدت هنا أومتها تعالي بس وبعدين انا هجبلك إسدال
رعد كان قاعد ومتابع وشايف تقي بالاسدال وكان متنح ادايه هي جميله في الاسدال
تقي بدئت تصلي وهنا كانت واقفه معاها وبتصلي جمبها خلصوا صلاه وتقي
لبسه الدريس
رعد قفل الباب
وكان حاسس بإحساس
غريب كأنها خطفت
قلبه
فات اسبوع والوضع
زي ما هو تقي قاعده مع هنا والاتنين اتعلقوا ببعض وكل يوم رعد يكلم هنا ومتابعهم من كاميرا اللاب وهو كمان كان نفسه يخلص شغله ويرجع عشان يكلم تقي ويشوفها وجها لوجه تقي كل يوم كانت بتكلم امها وأبوها وتطمنهم عليها لحد في يوم
تقي في ايه مالك يا حببتي
هنا وهي بټعيط وحضنها صوره رعد انا مش هكلم بأبي تاني خالص
رعد ركز في كلام هنا
تقي مش هتكلميه ليه يا هنايا
هنا كده عشان هو مش راضي يجي عشان وحشني اوي
هنا بدموع لا هو وحشني يعني عايزه احضنه فهمتي
تقي ابتسمت ورعد قلبه وجعه
تقي بابتسامه طب بصي يا ستي هو مش بأبي سافر عشان يشتغل
هنا بدموع اه كل شويه يسافر يسافر
تقي طب بيسافر عشان يشتغل ولمه هيشتغل هيجيب لهنا حاجات حلوه كتير مش هو بيجبلك اللبس الحلو ده 
هنا سكتت بس دموعها نازله اه
تقي وكمان بيجبلك لعب كتير وكل حاجه انتي عايزاه يبقي لازم يشتغل ويسافر صح يا هنايا
هنا مسحت دموعها صح
تقي بتمسح دموع هنا يبقي ايه بقي مش عايزه اشوفك زعلانه ولا عايزه اشوف دموعك تاني
ماشي يا هنايا
تقي وانا كمان بحبك اوي 
هنا بطفوله انا بحبك اكتر يعني بحبك اد بأبي كده
تقي اتحرجت ووشها احمر احمماشي يا شقيه
رعد
كان متابع كل الحوار وكان سعيد جدا كأنه ملك الدنيا كلها وابتسم علي خجل تقي لمه هنا قالتها إنها بتحبها اده
رعد لنفسه بابتسامه هي وشها احمر كده ليه اومال لو عرفت اني سامع وشايف كل ده او لو كنت قدمها كانت عملت ايه ..... عند تقي
تقي ياله يا هنايا نصلي ونقرا شويه قران 
هنا ياله ....قامت تقي وهنا يصلوا وخلصوا بدئت تقي تقراء قران بصوت هادء جميل هزت قلب رعد من جمال صوتها واتشد ليها اكتر
هنا كانت بتسمع تقي وهي منتبها ليها اوي ومن هدوء صوتها وحنينته هنا نامت في ثبات عميق
تقي صدقت وقفلت المصحف انتي نمتي يا هنايا
تقي شالت هنا ونيمتها علي السرير وقررت تكلم امها
تقي .......
يتبع 
الحلقة 6 
تقي شالت هنا ونيمتها علي السرير وقررت تكلم امها
تقي الو ازيك يا
ماما عامله ايه
زينب بلهفه تقي...انتي اللي عامله ايه يا توته وحشتيني
تقي بحب وانتي اكتر يا زوزو بابا عامل ايه والواد احمد بيذاكر ولا لاه
زينب كلهم كويسين يا حببتي الحمد للهالمهم انتي اللي عامله ايه
تقي طب الحمد للهانا كويسه جدا يا ماما
زينب ربنا يطمني عليكي ياتقيوهنا عامله ايه يا حببتي
تقي بحنيه والله يا ماما انا قلبي وجعني عليها اوي النهارده عيطت كتير اوي بس الحمد لله قدرت اسكتها
زينب انتي حنينه اوي يا تقي واي حد يحبك يا بنتيصحيح في عريس متادملك
تقي بضيق عريس ايه يا ماما انتي شيفاني فاضيه 
زينب بعصبيه لا يا تقي بقي انتي لازم تشوفيه واكملت بهدوء هو كويس جدا وحالته الماديه كويسه
تقي برجاء يا ماما عشان خاطري سبيني برحتي بقي...
زينب بحزن كده يا تقي مش عايزاني افرح بيكي واشوفلك حتت عيل قبل ما اموت
تقي پخوف بعد الشړ عنك يا حببتياكملت لارضاء امها وبقله حيلهخلاص يا ماما اول لمه بابا هنا يرجع انا هاجي واشوفه
زينب بفرحه ربنا يفرحك زي ما فرحتيني يابنتي
تقي بتحزير ماما حشوفه لكن مقولتش اني موافقه
زينب ماشي يا تقي اهم حاجه انك وافقتي تشوفيه وبعدين ربنا يحلها
تقي ماشي يا حببتي سلميلي علي بابا والواد احمد
زينب يوصل يا حببتي خلي بالك من نفسك ياله مع السلامه
تقي مع السلامه....قفلت تقي مع امها لكن رعد كان حيتجنن
رعد لنفسه وقام وقف وقال بعصبية وجنون ايه عريس........ازاي يعني هي ممكن توافق وتسبنيلا لا مستحيل انا لازم اخلص وانزل مصر بسرعه واتصرفب..بس هتصرف ازاي حاول رعد إقناع نفسه أنها لا تهمه في شئ وان كل ما يهمه هو هنا وحزنها إذا تركتها تقيوانا مالي انا يعني انا متضايق ليهبس اكيد عشان هنا اه صح هنا هتزعل اوي
ظل رعد يفكر في تقي وفيما قالته هي وامها ذهب رعد وجلس علي كرسيه في هدوء وهو يفكر في تقي
مهاب رعد...رعد....رععععععععد
رعد في ايه يابني بتزعق كده ليه
مهاب بقالي ساعه بنادي عليك وانت مش سامعني مالك كده
رعد بضيق وخنقه مش عارف يا مهاب انا مخڼوق اوي...هاله_محمد
مهاب بقلق علي صديق عمره من ايه بسهي هنا فيها حاجه قول يا رعد قلقتني
رعد بهدوء ممېت هنا بالعكس دي هنا كويسه جدا
مهاب ضيق عنيه بعدم فهم كويس جدا ازاي....... ده انت كل مره بتسافر فيها هي مش بتبطل عياط وانت بتبقي قلقان عليها ماتفهمني يا عم ايه الحكايه
رعد بابتسامه وبنفس الهدوء اصل فيه مربيه جديده قاعده معاها
مهاب باستغراب مربيه جديده ودي جت أمته ومين اللي جبها
رعد هي جت في اليوم اللي سافرنا فيه 
مهاب غريبه واللهانا بحسب انك مش حتجيب مربيه تاني بعد اللي حصل
رعد ماهو مش انا اللي جبتها
مهاب بهدم استيعاب وحياه ابوك وحده وحده عليه وفهمني
رعد بابتسامه هادئه وتنهيده بص ياعماليوم اللي سافرنا فيه داده سعاد جابت مربيه فيه وأكمل بشروود وصوت مسموع بس انا مستغرب هي ليه لحد دلوقتي ماقلتليش عليها والغربيه أن المربيه قالت لهنا ونبهت عليها متعرفنيش بوجودها مش عارف ليه...
مهاب طب هي كويسه مع هنا ولا بتعاملها ازاي 
رعد افتكر كل حاجه تقي عملتها وابتسم بتلقائية وسرح في كل تفصلها
مهاب رعد انت يابني
رعد ممم
مهاب مممم هو احنا فينا من ممممم
لا انت اكيد في حاجه حصلت متتكلم يا رعد بقي هو انا هطلع الكلام منك بالعافيه
رعد بهدوء عايز تعرف ايه يا مهاب
مهاب عايز اعرف سيدتك سرحت في ايه وايه سبب الابتسامه العريضه دي
رعد اصلانا مش عارف اقولك ايه بصراحه
مهاب انت قلقتني يابني اتكلم بقي هي مش كويسه ولا ايه عملت حاجه لهنا
رعد بحب باين في صوته بالعكس دي هنا حبتها جدا وكمان هي كويسه جدا
مهاب بخبث امم قلتلي بقي هي كويسه جدا اه وبعدين
رعد بص لمهاب وفهم معزي كلامه في ايه يا بني بلاش طريقه سين وجيم دي انت عارف اني مش بحبها
مهاب اصل بصراحه كده عنيك فيها قصه حب جديده بتبدء
رعد بإنكار وعصبيه قصه ايه يا خويا انت باين عليك بدئت تخرف
مهاب بهزار ليه بس دانت حتي عنيك ڤضحاك
رعد وحدف مهاب بعلبه الاقلام اللي علي المكتب وقال بغيظ ولااااااا لم نفسك احسن هعرفك شغلك
مهاب پخوف مصطنع خلاص يا عم خلاص براحه علينا احنا مش قدكاكمل مهاب بجديه المهم يعني انت بتقول أن المربيه دي كويسه وكمان هنا حبتها انت مخڼوق ليه بقي
رعد بدون وعي اصل سمعت انه جيلها عريس وممكن توافق.....
مهاب قام وقف وصقف بايده وبطريقه كوميديه الله اكبروبتقول اني بدئت اخرف لا لا يا معلم كده في حاجه غلط
رعد بعصبية انت هتهمد وتقعد عشان افهمك ولا تغور من هنا
مهاب قعد مكانه لا يا معلم هقعد وفهمني
رعد بكذب انا متضايق عشان هنااصلها من الصعب لمه بتتعلق بحد وانا شايف اد ايه هي اتعلقت بيها ف لو اتجوزت مش عارف هنا ممكن يحصل معاها ايه
مهاب بخبث طب ايه رايك لمه تتجوزها انت 
رعد سرح لثواني واتمني فعلا أنه هو اللي يتجوز تقي وتكون ملكه هو بس لكن... انا....أأنت اټجننت يا مهاب اتجوز مربيه بنتي ازاي يعني 
مهاب ليه يا عم هي وحشه اوي كده ولا ايه
رعد بابتسامه ومن غير وعي وحشه....دي كأنها ملاك ټخطف اي حد ببرائتها وحنيتها
مهاب بخبث خلاص لمه هي ملاك ايه المانع بس
رعد ووعي للي قاله احم...سيبك بقي من الكلام ده وخلينا في الشغل عملت ايه في الصفقه اللي معاك خلصتها ولا لسه
مهاب بغرور عيب عليك دا انا مهاب النشار بردوا
رعد أكتفي بابتسامه للرد علي مهاب.....
عند تقي نزلت قعدت مع داده سعاد
تقي باحراج
طنط سعاد هو بابا هنا ازاي بيقدر يسافر ويسبها 
داده سعاد بحب قولي داده بلاش طنط دي
تقي ابتسمت ماشي يا داده 
داده سعاد بحزن ده شغلوا وڠصب عنه وغير كده كمان هو بيلهي نفسه عشان ميفكرشي في مراته
تقي هي ماټت ازاي يا داده
سعاد بتنهيده دي حكايه طويله اويبصي يا ستي رعد اتجوز وهو عنده 25سنه كان بيحب كاميليا
تقي مراته كان اسمها كاميلياطب عرفها ازاي
داده سعاد اههي اصلا بنت خالته ومامته هي اللي كانت مخترها له
تقي يعني جواز صالونات 
داده سعاد تقريبا كده بس هو حبها بعد الجواز
واكملت داده سعاد يوم عيد ميلاد هنا كان عندها 3سنين كاميليا راحه تستقبل اختها وامها من المطار
تقي باستغراب يعني بابا هنا ليه قرايب وهنا عندها خاله وجدهطب طب ليه مش قاعدين معاها
داده سعاد اصل هما عايشين بره من زمان وشغلهم هناك ولمه ابو كاميليا ماټ اختها هي اللي مسكت شغله هناك وامها عيشه معاها لأنها مريضه ومتبعه مع أكبر دكتور في البلد اللي هما فيها ومن يوم مۏت كاميليا وهي سافرت والدكتور محرج عليها السفر أو أنها تنزل مصر لانه خطړ عليها وهما طلبوا من رعد ياخدوا هنا معاهم بس رعد رفض لانه متعلق بهنا جدا...
تقي بحزن الله يشفيها...وبعدين يوم عيد ميلاد هنا حصل ايه
داده سعاد اخت كاميليا وامها كانوا نزلين مصر يحضروا
تقي بحزن الله يرحمهااكيد ر..ررعد حزن عليها اوي
داده سعاد بتنهيده اكيد يا بنتي مش مراته وام بنته
تقي بتردد داده سعادممكن أسألك علي حاجه كده
داده سعاد اسالي يا تقي 
تقي بإحراج هو ررعد ....يعني احم
داده سعاد قولي يا بنتي في ايه 
تقي ......
الحلقة 7 
.
تقي بتردد داده سعاد ممكن أسألك علي حاجه
داده سعاد اسالي يا تقي
تقي بإحراج هو....ررعد...يعني احم
داده سعاد باستغراب قولي يا بنتي في ايه
تقي بخفوت يعني ممكن تحكيلي عن رعد شويه
داده سعاد ابتسمت علي تردد تقي وقالت بحب رعد مفيش حد زيه تقدري تقولي كده حنين وفنفس الوقت قاسې
تقي
عقدت حاجبيها بعدم فهم
يعني ايه يا داده مش فاهمه
داده سعاد بوضوح يعني لمه بيحب بيتملك اللي بيحبه ولمه بيكره بيأسي اوي
تقي بصت بعدم فهم
داده سعاد وفهمت نظره تقي وقالت بوضوح اكتر يعني لمه بيحب حد بيتمسك بيه لاقصي درجه ولمه بيكره حد بيبيعه وبيدوس عليه
تقي بتلقائية امممهو فعلا باين أنه حنين اوي
داده سعاد بخبث وانتي عرفتي منين
تقي بإحراج وارتباك هاا...من من لمه كان بيكلم هنا
يعني كملت بحب ظاهربيكلمها بحب وحنيه
وصوته كله دفه 
داده سعاد
ابتسمت علي حب تقي
الظاهر في عينيها وصوتها
وهي بتتكلم عن رعد بس
ما حبتشي تحرجها هنا دي حياته كلها ورعد روحه فيهاوانتي كمان يا تقي حنينه اوي واي حد يعرفك يحبك
داده سعاد بضحك ههههه ماشي يا بكاشهصحيح يا تقي انا كنت عايزه اقولك حاجه
تقي بصتلها بانتباه اوؤمري يا ست الكل
داده سعاد الامر لله يا حببتييعني كنت هطلب منك أن لمه رعد يرجع تفضلي شغاله زي ما انتي
تقي قلبها دق اوي من مجرد ماتخيلت انها ممكن تشوف رعد وتكلمه هي أتشدت لصوته ولحنيته مع هنا ولمه شافت صورته مع هنا حست كأنها تعرفه من زمان اوي وكان في رابط قوي مبنهم 
داده سعاد تقي...تقي ياتقيييي
تقي نعم يا داده بتكلميني
داده سعاد باستغراب اه يا تقي مالك بتفكري في ايه ومرضتيش عليه
تقي بابتسامه ولا حاجه يا دادهوانا اسفه مش هينفع احنا متفقين أنه لمه يرجع انا همشي
داده سعاد بتنهيده اسمعيني بس هو بيمشي بدري علي الشركه وبيجي متأخر فأنا كنت بقول انك تيجي بعد ماهو يخرج وتمشي قبل ما هو يرجع
تقي بتفكير بس المشوار هيبقي بعيد اوي
داده سعاد بابتسامه ماتقلقيش انا هخلي السواق يجيبك الصبح ويروحك اخر اليوم
تقي بحيره مش عارفه بابا وماما هيوفقوا ولا لاه
داده سعاد برجاء عشان خاطري هنا هتتعب اوي من غيرك انتي شفتي هي متعلقه بيكي اد ايه
تقي بابتسامه خلاص هحاول أقنع بابا وماما وان شاء الله خيربس هو هيرجع أمته من السفر يعني بقالي عشر ايام ولسه مش عارفين هيرجع أمته
داده سعاد هيجي علي يوم الخميس
تقي وقلبها اتقبض ايه الخميس
داده سعاد بقلق مالك يا تقي خفتي كده ليه 
تقي بهدوء لا ابدا بس هطلع اشوف هنا
داده سعاد بابتسامه ماشي يا حببتي اطلعي
عند ام تقي
زينب باستفسار واد يا احمد هو العريس شغال ايه
احمد بضيق يوووووه يا ماما قلتلك مليون مره أنه دكتور...دكتوااااار
زينب بعصبية في ايه يا واد مش بطمن علي اختك وبعدين انت تعرف اكتر مننا مش يبقي اخو صاحبك
احمد باستنكار هو أخو صاحبي اه بس انا ماشفتهوش غير مرتين بس معرفشي طبعه ايه
زينب بتهكم هيكون طبعه ايه يعني انت بتقول دكتور فأكيد محترم وكويسهو شكله ايه يا واد
احمد بتفكير وأخيرا جت الفرصه اللي هينتقم من أمه ويضيقها ردد بخبث شكله امممممم بصي ياستي هو بكرش واصلع ولابس نضاره وليه سنه كده واقعه هاله_محمد
احمد ضيق عنيه بتفكير يعني تقريبا كده 55سنه
زينب برفض تام نعم يا خويا لا لا لا ابدا ما يدخل بتنا ولا حتي يشوف بنتي الجوازه دي مش هتم
احمد وقع من كتر الضحك هههههههههههههههه يا نههههههار ابيااااااااض ههههههههههههههههه
زينب باستغراب وضيق بتضحك علي ايه يا واد وبعدين انت ازاي تيجي تقول عليه لمه هو كبير اوي كده ها انطق يا واد لامه والله مفيش غير الشبشب هو اللي يخليك تتكلم
احمد قام وقف وپخوف حقيقي لأن شبشب أمه مش بيهزى لا لا خلاص يا حجه انا بهزر معاكي ده حتي عينه ملونه وحليوه ومز اوي يعني
زينب بعدم تصديق بتكلم جد
احمد بجديه اه والله هو عنده تقريبا كده 32سنه
زينب قلعت الشبشب وحدفت بيه احمد لكن هو لحق نفسه وجري من قدمها
زينب حدفته بالشبشب خد بقي يعني انت بتستعبط عليه
احمد مشي بعيد ووطه والشبشب مجاش فيه وبهزار مجاش فيه والله انا فنان شفتي عملت ايه واتفديته ازاي انا برنس والله ماليش حل
زينب بعصبية امشي من وشي احسن هموتك امشششششششششششي وقالت كلمتها الاخيره بصړيخ 
احمد پخنقه يوووه بقي يعني بعد ما اتخدي مني اللي انتي عايزاه تقوليلي امشي.....وسبها ودخل علي اوضته
ضحكت زينب علي تصرفات ابنها الطفوليه ههههههه الله يهديك يا بني ويحفظك ليه انا واختك 
ويارب يا تقي يكون العريس ده من حدك ونصيبكايه ده
دانا معرفتش اسم العريس احمد واد يا احمد........
عند تقي
تقي بابتسامه تظهر غمزتها اللي بټخطف القلب صباح الخير يا هنايه
هنا بنوم وبتفرك في عنيها صباح النور
تقي ياله عشان تكلي 
هنا برفض لا لامش عايزه اكل
تقي بزعل مصطنع ليه يا حببتيكده لو ماكلتيش انا هزعل منك بقي هه
هنا بسرعه خلاص خلاص هاكل.....بس عايزه بيتزا
تقي بتفكير امممماشي وانا كمان اللي هعملهالك
هنا بفرحه هييييه 
تقي ياله تعالي واعمليها معايه
هنا بتشاور علي نفسها ومش مصدقه انا....بجد 
تقي اه انتي بجد ياله بسرعه
نزلت تقي وهنا علي المطبخ يعملوا البيتزا وهما في المطبخ فضلوا يهزروا ويضحكوا ويلعبوا وطبعا بهدلوا نفسهم تقي وهنا عباره عن أنهم وشهم وهدومهم مليان دقيق والمطبخ اتبهدل من لعبهم بالدقيق وكان اسعد يوم لهنا ولتقي
فات ايام وقبل رجوع رعد بيوم 
تقي بهدوء هنايهانا همشي بكره 
هنا بحزن لا يا تقي ماتمشيش وتسبيني
تقي بابتسامه انا مش هسيبك هو يوم واحد بس وهرجع تاني اول ما تصحي من النوم هتلقيني قدامك
هنا بفرحه بجد يا تقي 
تقي بحنيه بجد يا هنا تقي بس انا قبل ما باباكي يرجع همشي تاني
هنا بطفوليه انا هقول لبابي انك حلوه واني عيزاكي تعيشي معايا علي طول
تقي بسرعه لا لا يا هنا لوبابي عرف انا كده مش هاجي تاني خالص
هنا بتزمت طفولي ليه هو بأبي زعلك خلاص انا مش هكلمه تاني هاا...وربعت ايديها بزعل
تقي لا يا حببتي بأبي مش زعلني خالص
هنا باستفسار طب انتي مش هتيجي ليه خالص تاني
تقي مش عارفه ترد وكلمت نفسها بصوت غير مسموع هو صحيح لو هو عرف انا
مش هاجي ليه تاني.....اكيد انا انا اللي خاېفه اشوفه واكلمه مش عارفه انا حسه بحاجه غريبه اوي مع اني م شفتوش خالص.... تؤ بقي هوووف
تقي بصي يا هنايه متقوليش لبابي وخلاص عشان خاطري
هنا خلاص مش هقوله حاجه خالص وعد
تاني يوم في اوضه هنا
تقي كانت جهزت شنطتها وهنا بټعيط داده سعاد واقفه معاهم حزينه علي هنا
هنا وهي بتميح دموعها خلاص انا مش هعيط بس انتي هتيجي تاني بكره 
تقي بتنهيده وشالت هنا وقعدتها جنبها علي السرير بكره مش هينفع خالص يا هنايه
داده سعاد باستغراب ليه يا تقي مش احنا اتفقنا 
تقي اه يا داده بس بكره انا مش هقدر اجي ماما بتقول في عريس جاي بكره ولازم اشوفه وكمان انا لسه مش قولتلهم اني هرجع هنا تاني
داده سعاد عريس مبروك يا حببتي
تقي بصتلها انا لسه موافقتش وممكن موافقش اصلا
داده سعاد ليه بس يا تقي يمكن يطلع ابن حلال 
تقي بقله حيله والله يا داده انا مش عايزه اتجوز بالطريقه دي انا عايزه احب الشخص اللي هتجوزه بس هعمل ايه ماما عماله تزن عليه
داده سعاد باستفسار يعني هو كويس ولا ايه 
تقي مطط شفايفها مش عارفه بس ماما بتقول أنه دكتور ويبقي اخو صاحب اخويا 
تقي بفرحه يعني هتعملي فرح يا تقي
تقي بابتسامه ظهرت غمزتها لسه يا حببتي بدري اوي
هنا بتلقائية طب متجوزي بأبي احسن... 
الحلقة 8 
هنا بفرحه يعني هتعملي فرح يا تقي
تقي بابتسامه جميله لسه يا حببتي بدري اوي
هنا بتلقائية طب متجوزي بأبي احسن
تقي وشها احمر جدا واټصدمت من تلقائيه هنا ومش عارفه ترد تقول ايه فسكتت
داده سعاد ابتسمت واتمنت فعلا أن تقي ورعد يتجوزوا 
تقي بإحراج طب...انا ماشيه بقي وهبقي اكلمكم في التليفون مع السلامه.... مشيت تقي 
رعد كان بيفكر في كلام هنا وابتسم من مجرد تخيله أن تقي تبقي مراته وفي حياته وتكفي أنها هتبقي قريبه منه والله البت هنا دي بتفهم ...وكمل بعصبية وصوت عالي..انا مش عارف ايه لزمه العريس ده كمان....دخل عليه مهاب....في بيت رعد اللي في لندن الساعه الثانيه عشر منتصف الليل
مهاب باستغراب ويضرب كف عل كف لا حول اللهانت بتكلم نفسك يا رعد
رعد بتوهان هاا لا ابدا
مهاب وقعد قدام رعد لا ابدا ايه يا بنيدانت صوتك وصل لبرهوكنت متعصب ليه هو حصل حاجه
رعد مش عارف يا مهاب اصل تقي جيلها عريس وهتشوفه بكره 
مهاب باستغراب تقيتقي مين وعريس ايه 
رعد بضيق مهاب وحياه ابوك فتح مخك معايا شويه تقي مربيه هنا هاله_محمد
مهاب باستيعاب اااااه مربيه هنا... وكمل بخبثطب وانت ايه اللي يزعلك يعني في الحوار ده ما اكيد اي واحده في يوم هتتجوز هي هتفضل شغاله علي طول 
رعد مش عارفه يقول ايه او يبرر احتياجه بأنها تفضل جنبه بايه فقال اصلاصل لو هي اتجوزت مش هتيجي لهنا تاني وانت عارف هنا لمه بتتعلق بحد يبقي صعب تنساه
مهاب بخبث اممم قلتلي هناطب ما انا قلتلك علي حل ومعجبكش
رعد بعد فهم حلحل ايه ده اللي قلتلي عليه
مهاب مش قلتلك اتجوزها انت واهو تضمن انها متبعدش عنك وعن هنا
رعد عقد حاجبيها وقال بعصبيه عني...عني ازاي يعني انت تقصد ايه يا زفت 
مهاب بهدوء بلاش تداري يا رعد انت اتشديتلها ويمكن تكون حبتها كمان كمل باستغرابمع اني مش عارف ازاي في حد يحب واحده من غير ما يتكلم معاها لمجرد أنه شفها من شاشه الفون أو اللاببس واضح انك اتعلقت بيها
رعد بحب مش عارف يا مهاب انا فعلا اتشديت ل كل حاجه فيها خطفت قلبي وكنت بحاول اني مفكرشي فيها واشلها من دماغي بس ڠصب عني بفكر فيها وعلي طول...وكمل بقلق....بس تفتكر لو اتقدمتلها هتوافق أو حتي أهلها هيوفقوا
مهاب بدعم لصاحب عمره اكيد طبعا دانت رعد السيوفي اكبر بزنس مان في مصر كلها....وكمل بمرح ليخفف عن صديقه القلق...وكمان مز وكل البنات ھتموت عليك هاله_محمد
رعد قام وقف وقال بضيق
يا مهاب انا كنت متجوز
وعندي بنت انت فاهم يعني ايهيعني اكيد لا هي ولا أهلها هيوفقوا
مهاب بقله حيله مش عارف اقولك ايه يا رعد....بس جرب يمكن توافق انت بتقول انها بتحب هنا واتعلقت بيها زي هنا ماهي متعلقه بيها ويمكن اكتر يبقي اكيد هتوافق علشنها
رعد بتفكير يعني هي ممكن توافق عشان هنا انا كده هظلمها دي لسه كانت بتقول انها عايزه تحب اللي هتتجوزه يبقي انا
كده هقف قدام حبها 
مهاب باستفسار تفتكر ممكن يكون
في حد في حيتها..!
رعد حس
أن قلبه وجعه لمجرد أن
ممكن تكون بتحب حد فعلا
مش عارف بس كلمها مع داده سعاد مش واضح...بس ماظنش أن في حد لو كان في كانت قالت لداده سعاد دي تقريبا مش بتخبي عنها اي حاجه خالصبقولك ايه انت حجزت
الطياره علي الساعه كام 
مهاب بص في ساعته علي 2 يعني المفروض سيدتك تخلص عشان يدوب ناخد الشنط ونوصل المطار هاله_محمد
رعد اخد موبايله واللاب ومفاتيح عربيته ماشي يلا......طلعوا علي فوق اخدوا شنطهم وكل الحجات المهمه...
مشي رعد ومهاب ووصلوا المطار وركبوا الطياره المتجهه الي ارض الوطن مصر الحبيبه
عند تقي كانت الساعه بقت سته بعد الظهر
وصلت تقي لبيت اهلها فتحت
تم نسخ الرابط