احببت مربية ابنتي بقلم هاله محمد كاملة

لمحة نيوز

ارجع وكمان كانت بټعيط بړعب انا خفت عليها بصراحه احسن تتعب فرجعت 
احمد تتنهد براحه طب الحمد لله انا اټخضيت عليكي اوي 
تقي بابتسامه حب احمد حبيبي خلاص انسي اللي فات احنا الحمد لله في امان واللي حصل مستحيل يتكرر تاني انسي خالص ركز في مستقبلك وفي امتحاناتك وبس فاهم يا احمد 
احمد بهدوء فاهم يا تقي فاهم
تقي انا هروح اغير عشان زوزو متلحظشي حاجه اكتر من كده وانت متتاخرش عشان انا جعت ومش هستناك
احمد ابتسم اوك انا خارج وراكي اهو
خرجت تقي وقلبها كان بيدق بتهدي اخوها وهي محتاجه اللي يهديها هي مش عارفه لو امها عرفت ممكن يحصل ايه ده من مجرد احساس أن حاجه حصلت لبنتها وعملت كده اومال لو عرفت ممكن يحصل لها ايه هاله_محمد
دخلت تقي علي اوضتها اتنهدت بقلق و استغفرت ربها و غيرت هدومها وخرجت تفطر مع اخوها وامها اللي كانت اعد متابعهم بحب من هزرهم ومنكفتهم في بعض اللي
مش بتخلص ودعت ربها في قلبها أن تفضل الفرحه اللي وشوش ولادها طول العمر وربنا يحفظهم ويحميهم
رعد كان في مكتبه متدايق وحاسس أن في حاجه مهمه نقصاه وكان نفسه يشوفها ويسمع صوتها هو اي نعم شفها بس من خلف شاشه فونه بس هو اتعود علي وجودها من مجرد يومين شفها قدامهحبها وبقي مش قادر علي بعدها
خرجت ميرنا وقررت تعمل اي حاجه عشان تبعد تقي عن رعد وصلت مستشفي السيوفي
الخاصه ودخلت علي الاستقبال وسألت علي دكتور مؤمن
ميرنا بغرور فين دكتور مؤمن..
ممرضه الاستقبال دكتور مؤمن بيمر علي المړضي يا افندم 
ميرنا بتكبر فين مكتبه...
ممرضه الاستقبال الدور التاني الغرفه الرابعه علي ايدك الشمال 
ميرنا مشيت من غير اي رد طلعت علي فوق ودورت علي اوضه مؤمن لقت اوضه متعلق جنبها يفطه مكتوب عليها اسم دكتور مؤمن كامل
فتحت الباب ودخلت ملقتش حد زي ما كانت متوقعه قعدت وحطت رجل علي رجل بغرور وبعد ربع ساعه سمعت صوت علي الباب
مؤمن الحاله مستقره وخليكي قريبه منها وعارفيني المؤشرات اول باول
الممرضه حاضر يا دكتور....ومشيت ومؤمن دخل مكتبه واتفاجا بميرنا
مؤمن بص لميرنا باستغراب مين حضرتك....
ميرنا كانت علي وضعها وبتتكلم بتكبر انا ميرنا الفيشاوي
مؤمن هز رأسه باستغراب اهلا وسهلا 
ميرنا اهلا بيك انا جايه عشان اتكلم معاك شويه يا دكتور
مؤمن بعدم فهم يعني الكلام ده علي مريض انا متابعه ولا عن أي بالظبط عشان اقدر اخدمك 
ميرنا ابتسمت بخبث ممكن تقعد الاول يا دكتور وبعدين انا اللي جايه اخدمك مش انت
مؤمن قعد علي مكتبه ممكن توضحي قصدك ايه 
ميرنا انا ميرنا الفيشاوي زي ما قولتلك
وابقي بنت خالتي رعد السيوفي وكنت جيالك عشان....تقي
مؤمن قام وقف بقلق تقي مالها حصل لها حاجه..
ميرنا بخبث يعني من الواضح انك بتحبها اوي مع انك مشفتهاش كتير غير تقريبا مرتين
مؤمن باستغراب انتي عايزه ايه بالظبط وتعرفي تقي منين 
ميرنا ببرود اهدا كده يا دكتور عشان نعرف نتكلم ويا ريت لو نخرج نتكلم في اي مكان غير هنا لاني مش بحب جو المستشفيات خالص
مؤمن بغيظ ممكن حضرتك تتكلمي علي طول من غير الغاز
ميرنا بثقه انا قلتلك لو عايز تعرف كل حاجه انا هستناك علي الكافيه اللي قصاد المستشفي بعد....ممم نقول ربع ساعه 
مؤمن بفضول تمام وانا مش هتاخر عليكي
ميرنا قامت وقفت واخدت شنطتها باي....ومشيت 
بعد أقل من ربع ساعه مؤمن خرج وراح لميرنا الكافيه اللي قصاد المشفي وقعد معاها
ميرنا تحب تشرب ايه...
مؤمن ولا اي حاجه ويا ريت
تقولي في ايه بالظبط وايه اللي تعرفيه عن تقي
ميرنا ابتسمت دا انا نظرتي صح
بقي انت فعلا بتحبها اوي كمان
مؤمن بنفاذ صبر من فضلك خشي في الموضوع
بسرعه 
ميرنا ببرود اوك......تقي مش بتحبك
مؤمن قام وقف بعصبية انتي مين انتي عشان تقولي
بتحبني ولا لاءه
ميرنا قاعده زي ما هيا حطه رجل علي رجل وبتهز رجلها وسنده ظهرها علي الكرسي ومشبكه صوابع أيدها في بعض وسنده زرعيها علي الكرسي بكل برود تؤ تؤ عصبيتك دي مش هتخليني اعرف اوضحلك... ممكن تهدا وتقعد 
مؤمن بيحاول يهدأ عشان عايز يعرف كل حاجه 
مؤمن قعد وكانت أعصابه كلها متشنجه
وانا سمعتهم بنفسي وهما بيعترفوا لبعض بحبهم وعشقهم لبعض 
مؤمن هز دماغه بعدم تصديق انتي كذابه 
ميرنا حطت ايديها علي الترابيه وقربت من مؤمن انا لو كان جه في بالي انا كنت سجلتلهم كل حاجه وسمعتك بس للاسف.....وكمان تقدر تقولي هما ليه مردوش عليك لحد دلوقتي انت متقدم لها بقالك تقريبا اكتر من تلاته ايام ليه مردوش عليك لحد دلوقتي واه صحيح انا سمعت وهي بتقول لرعد أنها هتقول لباباها أنها مش موافقه عليك 
مؤمن اتغاظ جدا وانا ايه اللي يخليني اثق فيكي 
ميرنا مطت شفتيها ورجعت لوره سندت علي الكرسي والله دي ترجعلك انت....بس انا عندي فكره ممكن تخليك تتأكد من كلامي
مؤمن ضيق عينه بانتباه وايه هي بقي الفكره دي
ميرنا ابتسمت بخبث ...........
الحلقة 16 
.
خلص اليوم واسدل الليل ظلامه ونشرت السماء نجومها حتي اصبحت مثل لوحه فنيه من ابداع الخالق
تقي دخلت اوضتها وشالت الفون من الشاحن لقت في مكالمتين فايتين من دقائق وهي لسه بتفتح المكالمات الفون رن في ايديها وكان رعد
تقي بابتسامه وهدوء السلام عليكم
رعد بحب عليكم السلامانتي كنتي فين رنيت مرتين ومردتيش ليه انا مش قلتلك متسبيش الفون من ايدك 
تقي اصل الفون كان في اوضتي علي الشاحن وكنت قاعده مع بابا وماما واخويا
رعد متسبيش فونك تاني يا تقي 
تقي بطاعه حاضر
رعد حبيبي الموطيع
تقي ابتسمت بخجل ومردتشي
رعد ابتسم وحس بخجلها فحاول يخليها تتكلم هبعتلك السواق بكره 
تقي بتردد واسف لا بكره لا مش هقدر اجي واسيب ماما خليها بعد بكره
رعد بتفهم مع اني ھموت واشوفك بس هصبر عشان خاطرك
تقي بزعل بعد الشړ عليك
رعد ابتسم بحب خاېفه عليه...
تقي بصدق اكيد طبعا خاېفه عليك لو مش هخاف عليك هخاف علي مين
رعد بحب تقي انا بحبك
تقي بهدوء وانا كمان
رعد برخامه وانتي كمان ايه..
تقي بخجل وبتغير الموضوع ههي هنا عامله ايه يعني بقت كويسه اصلها وحشتني اوي
رعد ضحك بكل قوته هههههههه بتغيري الموضوع ماشي عمتا هنا كويسه الحمد لله 
تقي بكسوف من ضحكته وكلامه طب انا هقفل دلوقتي..وقفلت الفون من غير ما تسمع رد
رعد بص علي فونه وضحك جدا هههههههه مجنونه 
تقي قفلت الفون و كانت حسه كأنها في
حلم جميل وبتتمنا متصحاش منه 
خبط باب تقي 
تقي ادخل 
دخلت زينب بابتسامه انتي لسه صاحيه يا تقي
تقي قعدت علي السرير اه يا حببتي كنت هنام اهو
زينب دخلت وقعدت جنب تقي انا جايه انام معاكي النهارده 
تقي بفرحه بجد يا ماما هتنامي جنبي...!!
زينب بحب وهدوء بجد يا قلب امك انا عايزه انام في حضنك 
زينب طبطبت علي رأس بنتها بحنيه 
تقي بهمس ماما 
زينب اممم
تقي هو انتي وبابا اتجوزتوا ازاي يعني عرفتوا بعض ازاي
زينب بصت للسقف وقالت بابتسامه يااااه كانت اجمل ايام حياتي كان عندي 17 سنه كانت امي الله يرحمها بعتتني اجبلها طلبات من السوق ودي كانت اول مره تخرجني كانت پتخاف عليه اوي اي حاجه كنت بحتاجها كانت هي اللي بتجبهالي أو كان ابويا الله يرحمه 
تقي طب بعتتك ليه...
زينب ابتسمت وافتكرت اليوم ده
فاطمه بتعب يا زينب 
زينب نعم يا ماما مالك انتي تعبانه اتصل ببابا 
فاطمه بتكح بتعب لا يا حببتي انا كويسه عيزاكي بس تنزلي تجيبي الكام طلب دول احسن انا قلت حسنه

بتاعه الخضار عليهم ومش قادر اروح اجبهم
زينب خلاص يا حببتي ادخلي انتي ارتاحي وانا هجبلك اللي انتي عايزاه 
فاطمه هتعرفي المكان يا زينب.....
زينب هعرفه واللي يسأل ميتهش
هاله_محمد
نزلت زينب تجيب كل اللي أمها قالت عليه خرجت من شارعهم عشان تروح علي السوق فضلت ماشيه كتير ومبقتشي عارفه هي فين ولا جايه منين 
زينب مړعوبه وماشيه تقراء في قران وتدعي أن ربنا يحميها 
مصطفي سبها تمشي 
پخوف ولا انت ولا هي هتمشوا 
مصطفي وطي في الأرض وسط استغراب زينب و 
بقي في أيده تراب ومن غير اي رده فعل حدفه بالتراب في وشه جه في عينه ساب زينب بسرعه
مصطفي زقه بعيد وشد زينب من ايديها وخدها وجريوا هما الاتنين جريوا لحد ما بعدوا عن المنطقه خالص
وقف مصطفي وزينب ينهجوا بتعب 
مصطفي بعصبية انتي ايه اللي يدخلك شارع مقطوع زي ده
زينب بدموع اصل اصل 
مصطفي بزعيق
اصل ايه....
زينب بدموع اصل انا تهت ومش عارفه ارجع ولا اروح ازاي
مصطفي بتعاطف وحنيه لكن كان حاسس بأنه خاېف عليها اوي طب خلاص اهدي قوليلي انتي ساكنه فين وانا هوصلك
زينب بهدوء ........ انا كنت هجيب لماما حاجات ومش عارفه لا اروح اجيب ولا عارفه ارجع البيت
مصطفي بتفهم يااه دانتي بعدتي عن بتكم خالص تمام يلا وانا هوصلك 
زينب بابتسامه شكرا انك ساعدتني
مصطفي بابتسامه طب يلا عشان مامتك متقلقش عليكي 
زينب ومن هنا بقي بدئت حكايتنا انا وابوكي هو كان عنده 21 سنه كان آخر سنه في الجامعه وبعد ماخلص
امتحانات واشتغل لقيت ابويا جاي بيقولي أن في واحد متقدملي وانا كنت رفضه لاني مكنتش بفكر في حد غير في الشخص اللي انقذ حياتي وانا معرفشي حتي اسمه ولمه قلت لبابا لأ طلب مني اقعد اتكلم معاه الاول واول ما شفته وعرفت أنه هو اللي كل يوم بحلم بيه وفقت علي طول واتجوزنا وخلفناكي وخلفنا اخوكي 
تقي بابتسامه انتي بقي شفتيه واحد حليوه وبغمزات حلفتي منتش سيباه وهو لقاكي عيونك ملونه قال هي دي....وغمزت بعنيها....عشان كده جبتيني بغمزات زيه يا ماما يا شقيه كنتي بتحبيه اوي و جبتيني شبه
زينب بضحك بطلي انتي شقاوه ويلا نامي الوقت اتاخر
تقي حاضر يا قلبي.....تقي غمضت عينها وافتكرت رعد ويوم اللي أنقذها فيه وأتمنت أن قصتهم تبقي زي امها وأبوها انهم يكونوا لبعض في الاخر
تاني يوم الصبح زينب صحيت زي العاده فطرت جوزها
زينب ربنا يخليك ليه ومنحرمش منك ابدا
زينب بضحك بس يا واد انت اتلم
احمد غمز بعينه بس ايه يا حجه دا انتي اللي يشفكوا ميقولش انتم مخلفين شحط وشاحطه 
زينب كشرت انت هتحسدنا يا واد الله واكبر في عينك 
عم مصطفي يتصنع الجمود احمااااااااد.....وكمل بهزار....انت ايه اللي صحاك دلوقتي يا رخم
احمد ايه يا بابا رعبتني اقسم باللهكنت هتعمل ايه تاني يا شقي.....
زينب وطت لقطت ابو ورده وحدفت احمد اللي جري علي اوضته تاني
احمد خلاص يا حاجه براحه شويه
الله
ضحك عم مصطفي وزينب علي ابنهم 
خرجت تقي لقيتهم بيضحكوا 
تقي بابتسامه ايه ده دا انا فتني كتير بقي انتم بتضحكوا من غيري 
احمد اسكتي يا تقي دا خرجت لقيت امك وابوك....ولم يكمل كلامه زينب حدفته بالفرده التانيه
هاله_محمد
تقي بضحك ههههههههه مسكين يا أحمده يا حبيبي 
احمد بغيظ نننننن دانتي رخمهماما انا جعان
زينب ضحكت هههههه ماشي يا خويا روح اغسل وشك وانا هحضر الفطار 
مصطفي كانت اسعد لحظات حياته لمه يشوف أسرته الصغيره سعيده هما كل حياته
وشقا عمره 
رعد صحي ومشي علي شغله 
مهاب ايه يا معلم اخر الاخبار يعني ولا بتحكي ولا بتتكلم عن اي حاجه 
رعد هو انا بخبي عنك حاجه يا بني انت.. ازاي يعني مش بقولك علي حاجه
مهاب لا ابدا دانت يدوب حكتلي علي اللي حصل في المستشفي و حكايه اللي اسمه مؤمن ده
رعد بغيره اهو مؤمن ده انا مش بطيقه من ساعه ما شفته 
مهاب بضحك ايوه بقي الغيره والحب وناره. 
رعد ابتسم انت بتهزر يا مهاب بكره تتزنق انت كمان ومتعرفش تفك من بين أيدي
مهاب رفع أيده باستسلام لا يا عم الله الغني انا مستحيل أخوض التجربه باي شكل انا راجل بحب الحريه ومش بحب الخنقه 
رعد رفع أحدي حاجبيه بكره نشوف يا معلم 
مهاب بضحك ههههههه مش هنولهالك بردوا 
رعد مط شفتيه ماشي يا مهاب هنشوف
مهاب سيبك مني دلوقتيانت هتعمل ايه في سفريه يوم الجمعه
رعد قعد علي مكتبه مش عارف يعني ممكن ماسفرش معاك 
مهاب باستغراب ليه يا عم انت اسافر لوحدي وانت مش هتيجي معايا ليه...
رعد مهاب متبقاش رخم السفر بيطول وانت عارف اني مقدرش اسافر دلوقتي وبعدين يعني المره دي مش ضروري اني اكون معاك 
مهاب ماشي يا عم براحتك
هنا بزعل تقي مش جيتي ليه
تقي بحنيه معلشي يا هنايا بكره باذن الله هكون عندك 
هنا انتي وحشتيني اوي
تقي بحب وانتي يا روحي وحشتيني اوي
داده سعاد هاتي يا هنا اكلمها 
هنا حاضر يا داده ......وأدت داده سعاد الفون 
داده سعاد ازيك يا تقي عامله ايه يا حببتي 
تقي الحمد لله يا داده انا كويسه 
داده سعاد الحمد للهومامتك بقت كويسه 
تقي اه الحمد لله
داده سعاد مجتيش ليه النهارده
تقي معرفتش اسيب ماما دي جت نامت جنبي من خۏفها عليه انا كنت وحشاها اوي
وبصراحه انا كمان كنت محتاجه حضنها ده 
داده سعاد بابتسامه ربنا يخليكم لبعض يا حببتي 
تقي ويخليكي ليه يا داده يا قمر انتي 
داده سعاد متتاخرشي بكره يا تقي 
تقي حاضر يا داده بقولك يا داده
داده سعاد قولي يا حببتي 
تقي هي اللي اسمها ميرنا دي كلمت رعد ولا قربت منه
داداه سعاد ابتسمت هي حاولت تكلمه وتقرب منه لكن رعد صدها زي كل مره 
تقي بغيره تقرب منه ازاي يا داده 
هاله_محمد
تقي بغيظ وقعتها سوده بس اشوف وشها بس
داده سعاد بخبث اكبر ليه يا تقي ما هي متعوده علي كده مع رعد ومتنسيش أنه ابن خالتها بردوا 
تقي بزعل وغيظ متعوده علي كده ازاي هي كانت علي طول بتدلع عليه وتقرب منه يا داده 
داده سعاد اه بس الحق يتقال رعد كان ديما بيصدها بس ساعات ما كنشي بيحب يحرجهابس انتي بتسالي ليه يا تقي
تقي بتردد لا ابدا يعني عادي بقي يا داده
داده سعاد ابتسمت ماشي
يا حببتي متتاخريش بقي بكره 
تقي ابتسمت لا مش هتأخر
يلا سلام 
قفلت تقي مع سعاد وكانت متضايقه وغيرانه ونفسها تولع في ميرنا 
تقي لنفسها ماشي يا
رعد بقي مش بتحب تحرجها والله لاوريك ماشي
مؤمن كان بيفكر في كلام ميرنا وكان
متغاظ هو محبش تقي بس كان متغاظ من اسلوب رعد معاه في المستشفي وكان
عايز يردهالوا بس بطريقته هو لازم يعرفه أن اللي كان غيران عليها منه هتكون خطبته ومراته وهو مش هيقدر يتكلم ولا يعمل اي حاجه مؤمن حسم أمره أنه هينفذ خطت ميرنا باي طريقه
خلص اليوم وما كنش في اي جديد حصل 
تقي صحيت بدري وقررت تروح لهنا 
رعد كلمها وقالها أن السواق مستنيها وأنه مش هيروح الشركه قبل ما هي تيجي ويشوفها 
تقي قالت لامها وفعلا راحت لهنا امها محبتش تضغط عليها أو ټخنقها فوفقت علي طول 
وصلت تقي عند هنا واول ما دخلت شافت رعد اللي أخدها وډخلها علي مكتبه
رعد مسك ايد تقي بحب وحشتيني اوي
تقي بغيظ وحشتك اه ماشي 
رعد ضيق عينه وبص لتقي اوي ايه هو ده في ايه ....
رعد ابتسم علي شكلها الطفولي هو ايه ده بقي هو حبيبي زعلان مني ولا ايه.... 
رعد بكذب بصراحه يا تقي انا مش بقدر احرج حد هي قربت مني وانا محبتش احرجها 
تقي بغيظ برقت نعم انت بتغظني يا رعد هو ايه بقي اللي محبتش أحرجها دي
تقي بحب يعني انت بتحبني يا رعد 
رعد بحب وقرب منها جدا انا معرفتش الحب غير معاكي انتي تقي انا عايز اتجوزك عايز اتقدملك بجد مش قادر انك تكوني بعيد عني اكتر من كده 
تقي ولا انا يا رعد قادره استحمل بعدك عني كل يوم بتمني فيه انك تكون في حياتي زي ما انت في قلبي انا نفسي اكون جنبك وقريبه منك ديما
ميرنا بخبث الو ايو يا دكتور تقي جت النهارده
مؤمن تمام هنفذ كل حاجه زي ما اتفقنا
ميرنا بابتسامه تماماهم حاجه جبت رقم الفون بتعها
مؤمن اه جبته متنسيش تكلميني أول ما تخرج من عندك عشان اكلمها قبل ما تركب مع السواق بتاع رعد...بيه......وقال آخر كلامه بتريقه
ميرنا ضحكت ههههه ماشي يا دكتور هانت اهو وحبيبت القلب هتكون ملكك انتانت هتنفذ وانا كمان هنفذ بكره علي طول 
مؤمن ضحك اوي هههههه ابليس يقولك يا مس ميرنا بفخر اي حد يقرب من اي حاجه ملكي اكيد مش هرحمه يا دوك
مؤمن كيدهن عظيم فعلا...
ميرنا بتريقه دا انا كيوت خالص اخص عليك 
مؤمن ضحك بسخريه ههه خالص فعلا 
تقي قعدت مع هنا ولعبوا كتير وهزروا كتير ورعد كان كل شويه يتصل بيها ويكلمها 
تقي كانت مروحه وقبل ما تركب مع السواق
تقي باستغراب ......
.
يتبع 
الحلقة 17 
تقي كانت مروحه وقبل ما تركب مع السواق
تقي باستغراب رقم مين ده كمان....تقي فتحت وردت علي الاتصال
تقي بهدوء السلام عليكم
مؤمن بابتسامه عليكم السلام
تقي مين حضرتك..
مؤمن انا مؤمن...دكتور مؤمن
تقي باستغراب احم.....دكتور مؤمن اهلا يا دكتور 
مؤمن باسف انا اسف لو كنت كلمتك دلوقتي يعني لو مشغوله انا ممكن...
تقي قطعت كلامه بإحراج لا ابدا يا دكتور انا مش مشغوله ولا حاجه
مؤمن طب تمام ممكن يعني انا كنت عايز اتكلم معاكي ده بعد اذنك لو مش هيديقك
تقي باحراج خير يا دكتور يعني نتكلم في ايه
مؤمن في موضوع مهم جدا يخصنا لو ينفع نتقابل بره ونتكلم...
تقي بتوتر مش عارف والله اصل انا مش هينفع أخرج من غير ما اقول لماما ف...
مؤمن قطع كلامها انا اسف بجد بس كنت حابب اتكلم معاكي لوحدنا واعرف رايك في موضوع خطوبتنا
تقي ما هو بابا هيبعت الرد.....
مؤمن ويا تري موافقه ولا رافضه
تقي سكتتت .........
مؤمن بعد اذنك يا تقي وانا هتقبل اي رد منك بس كنت عايز اتكلم معاكي الاول 
تقي فكرت وقررت ماشي يا دكتور يعني ممكن نتكلم أمته
مؤمن ابتسم بخبث ممكن دلوقتي في الكافيه اللي قصاد مستشفي السيوفي
تقي بتفكير دلوقتي....!!خلاص تمام نص ساعه واكون عندك
مؤمن بفرحه وانا هستناكي.....
قفلت تقي مع مؤمن ومش عارفه أن كان موقبلتها لمؤمن صح ولا غلط 
ركبت تقي مع عم مسعد السواق وطول الطريق دمغها موقفتش من التفكير
تقي فكرت مع نفسها انا فعلا لازم اقعد معاه وأوضح له كل حاجه وكمان لازم اقوله هو لمه شافني في المستشفي مع رعد كان ايه السبب بس انا لازم اتصل برعد واقوله عشان ميزعلش...لا لا يا تقي رعد لو عرف اني هقابل مؤمن ده ممكن يولع فينا احنا الاتنين انا هروح
اكلمه وأوضح له كل حاجه وبعدين اقول لرعد واهو الرفض يجي من عنده احسن بردوا عشان ماما متقولش اني كل ما يجي عريس ارفضه 
تقي بصت السواق ممكن يا عم مسعد توصلني عند الموقف
مسعد باستغراب ليه يا انسه تقي لو عايزه تروحي اي مكان انا ممكن اوصلك عشان بس رعد بيه موصيني اوصلك لحد البيت
تقي بتردد لا اصل انا رايحه عند واحده صاحبتي وهنروح مشوار
عم مسعد طب لو كده انا ممكن اوصلك انتي وصحبتك مكان ما انتي عايزه
تقي بتفكير لا اصل انا هروح لها المستشفي أصلها تعبانه شويه وكنت هروح اشوفها 
عم مسعد ماشي قولي اسم المستشفي وانا اوصلك واستناكي أمه تخلصي وارجعك
تقي في بالها يادي الحوسه الكدب ملوش رجلين بقول ليه مستشفي دلوقتي اعمل ايه طب ده ممكن يشوفني مع مؤمن ويقول لرعد...جتني فكره
هاله_محمد
عمي مسعد انسه تقي اسم المستشفي ايه..
تقي هاا...اه المستشفي هي مستشفي السيوفي ممكن بس توصلني وانا هروح مع اخويا احمد يعني انا هكلمه يجي ياخدني
عم مسعد ماشي يا بنتي زي
ما تحبي
مهاب يلا يا رعد هنتاخر كده 
رعد خلاص اهو.....واتكلم بغرور مصطنع....وبعدين ما نتأخر ويستنونا عادي يعني 
مهاب اه طبعا لازم يستنوا هما يطولوا اصلا يشتغلوا مع رعد السيوفي 
رعد بضحك وغرور هههههه اكيد طبعا دي فرصه عمرهم 
خرج رعد ومهاب من المكتب وكلم السكرتيره
رعد بجمود انا رايح اجتماع مهم بره الشركه ومش هرجع تاني يعني خلصي شغلك وحطيه علي مكتبي عشان هجي بدري اخلصه وبعد كده وممكن تروحي
السكرتيره باحترام حاضر يا رعد بيه
نزل رعد ومهاب وركب مهاب عربته وركب رعد هو كمان
عربيته مع عزمي اللي كان راكب جنب السواق
رعد بقوه ها يا عزمي مفيش جديد...
عزمي باحترام لا يا باشا خرجت من الفيلا وركبت مع مسعد ورجلتي مخليين بالهم منها اي حاجه تحصل هتكون علي علم بيه وهبلغك بيها علي طول وتقريبا هي مش بتخرج اصلا من البيت يعني بتروح من الفيلا علي پتهم 
رعد باصص في اللاب ماشي يا عزمي بس انا النهارده مش هكون فاضي خالص خليك انت متابعهم وبكره قولي كل حاجه بالتفصيل 
عزمي بطاعته أوامرك يا رعد باشا
السواق وصل تقي قدام المستشفي 
عم مسعد لو عيزاني استناكي انا معنديش اي مشكله خالص
تقي بتردد لا شكرا بجد انا هروح مع اخويا زي ما قولتلك يعني ممكن تمشي انت 
عم مسعد
ماشي يا بنتي زي ما تحبي 
نزلت تقي من العربيه ودخلت المستشفي وفضله واقفه شويه جوه لحد ما اتاكدت أن عم مسعد مشي 
تقي برعش وقلق اوف ايه الړعب ده يا ربي كنت قلت لرعد بس لو مكنشي بيكره مؤمن كنت قلتله
بس معرفشي ليه بيكرهوا اوي كده اومال لو كنا انا و مؤمن مخطوبين قبل ما اعرفه كان عمل اين لمه اتصل بمؤمن اشوفه فين
تقي بهمس دكتور مؤمن انت فين
مؤمن عقد حاجبيه انتي بتتكلمي
براحه كده ليه
تقي باحراج اتحمحمت واتكلمت عادي احم....لا ابدا مفيش اصل انا في المستشفي و هو فين الكافيه
مؤمن بصي قصاد المستشفي علي طول هتلاقي الكافيه......خلاص خليكي مكانك وانا جاي اخدك
تقي بسرعه لا لا خلاص انا شفت الكافيه وداخله عليه اهو سلام
مؤمن اوك سلام
...... مسعد وصل الانسه تقي مستشفى السيوفي
عزمي باستغراب مستشفي السيوفي..!!ماشي خلي بالك انت و شوف هي رايحه لمين في مستشفي السيوفي 
...... دي دخلت الكافيه اللي قصاد المستشفي وانا وراها 
عزمي ماشي اقفل انت وانا جاي عندك
قفل عزمي مع الشخص الي بيراقب تقي أو اللي بيخلي باله منها بأمر من رعد
عزمي لنفسه طب اقول لرعد باشا ولا اعمل ايه.. انا هروح اشوف في ايه وبكره هقوله كل التفصيل 
عزمي قال للسواق أنه حصل ظروف ولازم يمشي وطلب منه يبلغ رعد بعد ما يخلص اجتماع
تقي دخلت الكافيه بهدوء وخوف وقلق وخجل
مؤمن شاف تقي قام وقف وشاورلها وتقي شافته راحت عليه 
تقي بكسوف اذيك يا دكتور
مؤمن بابتسامه الحمد لله اقعدي يا تقي
تقي قعدت وهي قلبها مقبوض 
مؤمن شاف قلقها وكسوفها اللي ظهرين علي كل ملامح وشها وحركات ايديها تحبي تشربي ايه..
تقي بهدوء ولا اي حاجه
مؤمن نداه للجرسون وطلب منه عصي برتقال لتقي وله فنجان قهوه 
مؤمن بهدوء تقي انا كنت عايز اعرف رايك وردك علي طلبي للجواز منك
عزمي كان وصل وعرف من الشخص الي مكلفه يخلي باله من تقي أنها في الكافيه دخل عزمي وشاف تقي قاعده مع راجل غريب هو ميعرفوش لانه مش شافه قبل كده عزمي طلع فونه وقررر.........
تقي باحراج اانا مش عارفه اقول ايه يعني بابا كان هيرد عليك
مؤمن انا اسف اني حطيتك في موقف محرج بس الموضوع ده يخصني انا وانتي فكنت عايز اعرف ردك 
تقي عايزه تنهي الموضوع وكل حاجه تكون واضحه مؤمن انا هتكلم معاك بصراحه
مؤمن قلبه كان بيدق بفزع ياريت يا تقي انا اتمني 
تقي بوضوح .....انا مش موافق علي جوازنا
مؤمن بغيظ بيحاول يداريه واتكلم بهدوء مصطنع ليه يا تقي احنا ما قعدناش مع بعض خالص يعني ايه سبب الرفض
تقي وشها احمر ومش عارفه تقوله ايه مفيش سبب انت شخص محترم جدا ومليون بنت احسن مني تتمناك
مؤمن بس انا عايزك انتي....!!
تقي بصتله بإحراج احم...بس انا مش هنفعك يا مؤمن
مؤمن عايز يتأكد انها فعلا بتحب رعد وهو قرر انها لازم تقوله كل حاجه 
مؤمن ضيق عينه يعني ايه يا تقي متنفعنيش دي ممكن تتكلمي بوضوح اكتر
تقي بتقول يا ارض انشقي وابلعيني هي مش عارفه تقوله ايه اتحشرت في زاويه صعبه هي كانت جايه تقوله أنها بتحب رعد ولازم تقول خلاص مش هينفع كسوفها دلوقتي خالص
تقي انا بصراحه كده بحب شحص تاني
مؤمن بغيظ طب وانا..وليه هو..ومين هو...
ااااه اكيد رعد السيوفي
تقي بصتله پصدمه ونظره استفهام
مؤمن فهم نظرت تقي
مؤمن ايه مستغربه اني عرفت أنه رعد السيوفي
......اصل بصراحه كان باين عليه
اوي لمه شفته في المستشفي 
تقي باحراج انا اسفه يا مؤمن بجد اسفه
مؤمن بغيظ وخبث علي ايه
يا تقي ولا يهمك انا اتمنالك السعاده مع اني كنت اتمنهالك معايا بس طلامه بتحبيه
وهو بيحبك خلاص...وأكمل بخبث اكبر....ولا هو مقلكيش بحبك ولا ايه
تقي قلبها ارتاح وحست انها عدت
أهم مشكله 
تقي بابتسامه و سزاجه لا طبعا قالي بحبك وانا قلتله بحبك وبموت فيك ومقدرش اعيش لحظه من غيرك
مؤمن حط ايده علي أيده تقي وابتسم بانتصار و خبث خلاص يا تقي انتي من دلوقتي بقيتي اختي
تقي ابتسمت بخجل وبتسحب ايديها براحه من تحت ايد مؤمن شكرا يا مؤمن بجد انا كنت خاېفه من المقابله دي اوي 
مؤمن بابتسامه صفره يااااه للدرجه دي...!!
تقي بابتسامه هاديه واكتر كمان بس بجد انا جميلك ده مش هنساه طول حياتي
مؤمن حس أن ضميره بيوجعه لكن بسرعه ماتقوليش كده يا تقي......صحيح هو انتوا كنتوا بتعملوا ايه في المستشفي 
تقي افتكرت هنا وقالت بحزن اصل هنا بنت رعد وقعت من السلم فكنت معاها بس
مؤمن بتفهم اممم واضح انك بتحبيها اوي 
تقي افتكرت هنا بكل تفصلها رقتها وجمالها وطفولتها
تقي ابتسمت بتلقائية هنا دي ملاك لو قعدت معاه تنسيك كل همومك وحزنك 
مؤمن ابتسم علي طيبت قلبها وانتي كمان يا تقي اي حد يقعد معاكي مش بس ينسا همومه ده كمان ينسا نفسه
تقي ابتسمت باحرج
مؤمن بصي بقي من هنا ورايح انا اخوكي واي حاجه تحتجيها ما تتردديش لحظه انك تطلبيها مني 
....وأكمل بهزار....واياكي ثم ايكي انك تخرجي من غير ازني فاهممه يعني اعملي حسابك مش فوضه هي.....
تقي بضحك هههههههه لا بقي انا مش ناقصه
تعقيد كفايه عليه رعد
مؤمن بغيره ورعد مش بيخليكي تخرجي من غير ما يعرف طب هو عارف انك هنا دلوقتي...
تقي كشرت بزعل انا خفت أقوله احسن يزعل
مؤمن بتحبيه اوي كده وخاېفه علي زعله
تقي افتكرت رعد وابتسمت لمه تقعد طول عمرك متعرفش يعني ايه حب وفجاه تلاقي نفسك اتعلقت بحد ومينفعش يعدي يوم من غير ما تسمع فيه صوته شخص لا انت عمرك شفته ولا اتكلمت معاه مجرد انك بس بتسمع
تم نسخ الرابط