احببت مربية ابنتي بقلم هاله محمد كاملة

لمحة نيوز

كان واضح علي كل ملامحه وصوته بس بيحاول علي اد ما يقدر يداري قلقه ده بهدوءه 
رعد بينده داده سعاد
خرجت ميرنا عايز حاجه يا رعد
رعد ببرود داده سعاد فين
ميرنا عند هنا...واكملت بخبث...اه لو بتدور علي اسمها ايه..وحكت صبعها في شعرها بتفكير...اه تقي فهي خرجت
رعد بضيق ميرنا ابعدي عني انا مش نقصك
نزلت داده سعاد خير يا ابني انت نسيت حاجه ولا ايه
رعد بص لداده سعاد ممكن تيجي معايا علي اوضه هنا هاله_محمد
داده سعاد حاضر يا ابني
طلع رعد وطلعت وراه داده سعاد
ميرنا بغيظ بقي في اسرار مابينك وبين الخدم يا رعد ماشيبس ياتري ايه اللي موتره اوي كده
رعد بهدوء داده سعاد هي تقي فين
داده سعاد خرجت في مشوار مع اخوها 
رعد مشوار ايه ده يا داده
داده سعاد اخوها المدرس بتاعه اخد تلفونه ومش راضي بدهوله من غير ما يكون معاه حد من أهله
رعد طب تعرفي المكان اللي هما راحوه
داده سعاد اه يا ابني انا خلتها كتبت العنوان عشان قلبي مكنشي مطمن وقلت لو اتاخرت هقولك وانت تتصرفبس هو في حاجه يا رعد دي لسه ماشيه 
رعد بتنهيده مفيش يا داده هاتي العنوان وانا هروح أشفها
داده سعاد جابت الورقه وادتها لرعد ماشي يا ابني خد اهو
رعد خلي بالك من هنا 
داده سعاد في عنيا بس ابقي طمني علي تقي
رعد ربنا يستر
رعد نزل وخرج بره الفيلا وطلب من الجارد يجي معاه
رعد بسرعه ركب عربيته وشاور للجارد يركب واداه الورقه اللي فيها عنوان المستر
رعد بسرعه عزمي تعرف المكان ده 
الجارد اسمه عزمي ورعد بيعتمد عليه في حجات كتير 
عزمي ايوه يا رعد باشا 
رعد طب اطلع علي المكان بسرعه وكلم رجلتك تحصلنا 
عزمي بطاعه أوامرك يا رعد باشا...عزمي اتصل علي ىجالته ولدتهم العنوان وأمرهم يحصلوه علي هناك
تقي پخوف ومسكه في دراع اخوها احمد ايه المكان الغريب ده... هو انت تعرف البيت..
احمد بيحاول يطمن تقي مټخافيش يا تقي قربنا نوصل
تقي بقلق انا مش مطمنه 
احمد وصلنا اهو هو ده البيت.....وشاور علي بيت قديم من طابقين متهالك جدا وكان جنب البيت أرض فاضيه زي حوش كده بس ليها سور قصير وباب خشب متئاكل نفس باب البيت قديم وخشب ومتأكل من عوامل الزمن والبيت كان مش عالي خالص بالعكس ده كان بلكونه الدور التاني لو حد طويل شويه يقدر يمسك اول البلكونه 
تقي باستغراب ايه البيت ده حد يدي درس في بيت زي ده
احمد پخنقه معرفشي بقي يا تقي 
تقي طب اتصل بالزفت ده خلينا نعرف هو فين داهيه
احمد طلع تلفونه واتصل علي المستر ماشيالو ايوه يا مستر انا مستني حضرتك تحت البيت اللي قلتلي عليه
المستر جبت مين معاك
احمد ما انا قلتلك يا مستر جبت اختي الكبيره 
المستر طب ادخلوا
احمد بص لتقي بيشاور أنهم يدخلوا البيت
تقي بهمس لا قوله هو يخرج 
احمد طب يا مستر ما حضرتك ممكن تخرج وتكلم معانا وبعدين تدينا الفون وخلاص
المستر بزعيق انا مش فاضي انزل ومش هسيب شغلي عشان تلفون سيدتك
احمد بعد الفون وقال بهمس بيقول ادخلوا عشان مش فاضي و معاه حصه
تقي بقله حيله ماشي يلا ندخل
احمد حاضر يا مستر احنا داخلين 
هاله_محمد
رعد ها يا عزمي فاضل كتير 
عزمي خلاص يا باشا 10دقايق ونكون في الشارع اللي فيه البيت
تقي وأحمد اول ما دخلوا البيت كان في اتنين مستنينهم جوه راحوا قفلين الباب عليهم وواحد مسك احمد والتاني مسك تقي
احمد بزعيق هو في ايه اوعي كده نزل ايدك من عليها
المستر ببرود وكان فوق عند الدور التاني اهلا ب اعز الحبايب 
تقي بړعب ودموع اوعي سبني يا بني ادم انت...وبصت علي احمد....هو في ايه يا احمد وايه اللي بيحصل 
المستر جبهم يا ابني علي فوق
طلعوا احمد وتقي وكانت تقي بټعيط و احمد بيزعق اوعي يا عم انت كده....وأحمد كان بيعافر عشان اللي مسكه ده يسيبه
طلعوهم علي فوق وقعدوا احمد علي كرسي وربطوا أيده ورجله في الكرسي وكمان قعدوا تقي علي الكرسي و ربطوا هي كمان
احمد بيحاول معاهم وكلم المستر انت بتعمل كده ليه وعايز ايه
المستر تعرف انك مش اول واحد اعمل معاه كده بس بصراحه صيدتك كانت احلي صيده.
المستر قرب من احمد وضربه بالقلم واتكلم ببرود حد يشتم المستر بتاعه بردوا وانت جاي عشان التليفون ادي يا عم تلفونك اهو خد....وراح حط تلفون احمد في جيب السويتشرت اللي احمد كان لبسه
عزمي وقف بالعربيه وسط الشارع هو ده الشارع يا رعد باشا
رعد باستغراب ايه المكان الغريب ده مفيش فيه حد خالص 
عزمي هي المنطقه دي مقطوعه وفيها اوباش كتير عشان كده قليل اللي ساكن فيها 
رعد بړعب الصوت ده جاي منين 
عزمي وشاور علي البيت اللي فيه تقي وأحمد من هنا يا رعد باشا
رعد نزل بسرعه من عربيته وراح ناحيه البيت وفتح الباب بسهوله لانه مكنش له قفله اصلا دخل هو وعزمي وشاور علي الرجاله بلفوا من ناحيه الحوش ويشوفوا لو في حد لأنهم ميعرفوش هما كام واحد موجود 
رعد
طلع علي الدور التاني والباب كان مقفول رعد زقه برجله الباب اتخلع ووقع في الأرض من شده الخبطه
راحوا عليه الاتنين اللي كانوا مع المستر عشان يضربوا رعد وعزمي 
المستر بړعب من رعد اااانت ممين وعايز ايه....
تقي برعشه والدموع في عينيها وبفرحه رررعد
رعد بغيره انا هعرفك انا مين يا روح امك 
عزمي حس أن رعد هيموته سبهولي يا باشا واحنا هنربيه
تقي هزت راسها بهدوء وبصت علي احمد اخوها اللي كان مصډوم ومش عارف مين ده وعرف مكانهم

ازاي 
تقي بدموع اه الحمد لله وانت كويس..
احمد باس دماغ تقي مش مهم انا اهم حاجه انتي 
تقي وأحمد ورعد خرجوا ورعد طلب من عزمي يجي يسوق
رعد بجمود عزمي اتصل بالبوليس يجي يلم الزباله دي
بس خلي الرجاله تروقهم الاول وتعالي يلا عشان تسوق
عزمي بطاعه أوامرك يا رعد باشا
رعد ركب تقي عربيته وطلب من احمد يركب جنبها 
احمد كان مصډوم وقال في سره رجاله يروقوهم ايه تاني هو انت خليت فيهم حته سليمه....
ركب احمد جنب تقي ورعد ركب جنب عزمي ومشيوا بالعربيه
احمد بأسف وحزن ودموع انا اسف يا تقي 
اهم حاجه اخدت الفون بعد المرمطه دي ولا راحت علي الفاضي 
رعد كان مرقبهم من مرايه العربيه وكان نفسه يمسك احمد يضربه بس كان
مقدر أنه لسه صغير ومتوقعش أن مدرس ومربي
يحصل منه كده وكمان احمد تجاربه قليله ولسه مشفش في حياته الحلو والۏحش بس ده درس يعلمه أنه ميخبيش حاجه عن أهله اللي هما أمه وأبوه عشان ميتحطش في موقف صعب جدا زي ده ولولا رعد كان الله واعلم كان ممكن يحصلهم ايه
تقي بهدوء رعد بيه......
رعد بانتباه واتلفت لتقي من غير كلام
تقي باحراج انا متشكره اوي علي اللي
عملته معانا
احمد بهمس صحيح مين ده يا تقي...
تقي خبطت احمد علي دراعه
رعد أكتفي بهز دماغه ورجع بص قدامه لانه كان متضايق منها وقرر أنه لازم يعقبها بس لمه يبقوا لوحدهم
تقي رعد بيه ممكن بعد اذنك تنزلنا.......
.
يتبع 
الحلقة 14 
.
تقي بهدوء رعد بيه ممكن بعد اذنك تنزلنا عند أقرب كافيه
رعد بص لتقي
و عقد حاجبيه باستغراب ليه...
تقي بخفوت اصل كنت عايزه اتكلم مع احمد في حاجه كده
رعد بص لعزمي عزمي شوف اقرب كافيه واقف عنده
عزمي باحترام أوامرك يا رعد باشا
وفعلا عزمي وقف عند أول كافيه عده من قدامه نزل احمد وتقي ودخلوا الكافيه وبعدين نزل رعد ووقف قدام عربيته وسند عليها وبقي قصادهم بالظبط وعنيه عليهم
تقي دخلت وقعدوا هي وأحمد علي أول ترابيزه في الكافيه
تقي بتحزير احمد اوعي تحكي لبابا او ماما اي حاجه حصلت النهارده
احمد بس انا خاېف يشكوا فينا
تقي هما لو حد فيهم شك فهيشك فيك انت مش انا 
احمد باستغراب اشمعنا يعني
تقي لاني مش هروح معاك وهبات مع تقي
احمد هتباتي معاها ازاي بعد اللي حصل النهارده لا روحي معايا انا اصلا مش قادر اعصابي كلها متدمر من اللي حصل فروحي معايا احسن
تقي بتوضيح حبيبي انا مقلش عنك انا كمان رجلي مش شيلاني خالص بس انا لو روحت معاك دلوقتي هما من غير كلام هيشكوا أن في حاجه حصلت لأن بابا عارف اني هبات مع تقي واكيد قال لماما ف لو روحت دلوقتي هيبقا في أسأله كتير في دمغهم ومش هيرتاحوا من غير ميضغطوا علي حد فين ويتكلم وبالذات زوزو انا عارفها قلب الأم بقي
احمد ابو ورده اللي مش بتقلعه غير لمه تكون عايزه تضربني بيه
تقي ههههههههه وحياتك وانا كمان مسلمتش منه
احمد هههههههه ......احمد ضحك واتلفت لقي رعد
بيبصلهم اوي كأنه عايز يولع فيهم الاتنين 
احمد بص لتقي صحيح يا تقي
مين جون سينا ده اللي أنقذنا وعرف منين..
تقي ده رعد بابا
هنا واكيد عرف من داده سعاد اصل انا سبتلها العنوان اللي
رحناه لأنها مكنتش مطمنه وقلقانه جدا 
احمد باستغراب بس ايه اللي يخلي واحد زيه يخاطر بحياته عشان مربيه بنته يعني حاجه غريبه 
تقي بابتسامه بسيطه اكيد داده هي اللي لحت عليه يعني عادي بقي يا احمد وكويس أنه جه والا الله واعلم كان ممكن يحصل لنا ايه
احمد بتنهيده اه والله عندك حق الحمد لله بجد وصل في وقته...احمد غمز بعنيه.....بس بصراحه شكله مز اوي وغني اوي اوي كمان 
تقي باستغراب مز اوي... انت اللي بتقول كده اومال البنات تقول ايهوبعدين انت كمان قمر خالص يعني لسه 17 سنه يا خواتي وعيونه ملونه وجميل كده وكل حاجه فيك حلوه اومال لمه تبقي في 25 او هتبقي ازاي يا واد 
احمد بغرور مصطنع انا عارف اني حلوه اوي كمان بس رعد ده ليه شخصيه قويه اكيد البنات كل يوم بيترموا تحت رجله 
تقي بغيره وغيظ احمد بطل رغي بقي ويلا احسن رعد عينه علينا هاله_محمد
احمد صحيح يا تقي انتي هتعملي ايه مع ؤمن 
تقي انا مش موافق عليه صليت استخاره ومرتحتش للموضوع
احمد ده امك هتعمل منك كفته وبطاطس محمره وشاورمه
حصل
تقي قامت وقفت خلاص بقي يا احمد انسي اللي حصل ويلا عشان ميصحش نقعد اكتر من كده ونخليه يستنانا 
احمد قام وقف وخرج هو وتقي ووصلوا عند رعد وركبوا العربيه ووصلوا احمد الموقف وهما وصله الفيلا
تقي دخلت الفيلا هي و رعد وكانت داده سعاد في انتظارهم 
داده سعاد بلهفه تقي عامله ايه يا حببتي قلقتيني عليكي
تقي بهدوء الحمد لله ياداده انا بخير
رعد بيبص لتقي بغيظ وڠضب ممكن تيجي علي مكتبي
اومأت تقي بالموافقه ودخل رعد المكتب ودخلت وراه تقي اللي حست ان غضبه لا يبشر بالخير
رعد بعصبية شديده وقرب من تقي جدا انتي ازاي تروحي مكان زي ده انتي عارفه انتي كان ممكن يحصلك ايه لو مكنتش انا جيت ولحقتك 
تقي بدموع بس انت جيت ولحقتني
رعد بغيره انا كنت هتجنن لمه لقيتك من غيرك حجاب والحيوان ده مقرب منك ولو كان حصلك حاجه انا كنت اموت انتي غاليه عندي اوي يا تقي 
تقي وعنيها في عين رعد انا كنت حاسه انك هتيجي وتنقذني قلبي كان بيقولي أن رعد جاي وانا صدقته 
رعد بسرعه تقي انا بحبك من قبل ما اشوفك ولا حتي اعرفك
تقي برقت باستغراب وصدمه بتحبني... من قبل ماتشوفني أو تعرفني ازاي 
رعد حس أنه هيتكشف احم قصدي يعني انك كنتي ديما في احلامي...وكمل بصدق...تقي انا خلاص مش قادر اعيش من غيرك بجد انا بحبك ومش بس بحبك انا بعشق
تقي بهدوء بجد يا رعد 
تقي وعنيها في عين رعد بحب مممم
رعد بنفس الهمس تتجوزيني 
تقي بدون وعي اه...
رعد بصلها اوي يعني انتي موافقه
تقي بتوهان موافقه علي ايه..
رعد بهدوء تقي انتي سمعاني..
تقي اتحمحمت في خجل احم...قلت حاجه
رعد بابتسامه بقولك تتجوزيني 
رعد حس بكسوفها تقي انا بحبك وعايز اتجوزك لاني خلاص مش قادر اعيش من غيرك واللي حصل النهارده مش هيخليني مطمن ولا مرتاح وانتي بعيد عني 
تقي ابتسمت علي حبه اللي باين في عنيه وبصت في الأرض وقالت بخفوت وهمس موافقه..
رعد سمع بس كان عايزها تقولها وهي بصه في عينه قولتي ايه...رعد رفع وش تقي من عند دقنها بحرف صوابعه وعنيها بقت في عينه قولتي ايه.
تقي ابتسمت وغمزتها بانت موافقه
رعد اټجنن من ضحكتها انا خلاص مش قادر اعيش من غير ما اشوف ضحكتك دي كل يوم وغمزتنك دول بيجننون يهاله_محمد
تقي اتكسفت وسكتت شويه وبعدين قالت بقلق بس
رعد باستغراب بس ايه يا تقي
تقي انا خاېفه
رعد خاېفه...خاېفه من ايه يا تقي ولا انتي مش بتحبيني
تقي پصدمه مش بحبك.....
رعد پخوف تقي انتي...انتي بتحسي بحاجه اتجاه مؤمن...
تقي بسرعه وبدون وعي لا لا انا بحبك انت يا رعد.....وكملت بحب وتوهان.....من قبل ما اشوفك حبيتك من صوتك من صورتك من كلام داده سعاد عليك حسيت بحنيتك ودفء صوتك وأنت بتكلم هنا صوتك كله حب كأنه الحب ده ليه انا
حاسه اني اعرفك من زمان واني مينفعش اكون لحد تاني غيرك انت وان كل الحب والعشق اللي في قلبي كنت شيلاه ليك انت وبس مش اي حد تاني
رعد قلبه كان بيدق مليون دقه في الثانيه الواحده من السعاده والفرحه كان نفسه تحبه ولو نص الحب اللي هو حبه ليها لكن اكتشف أنها هي كما بتعشقه زي ما هو بيعشقها ويمكن اكتر 
رعد بحب ياااااه يا تقي انا بجد مش مصدق انك بتحبيني كنت خاېف اوي أن حبي يكون من طرفي انا وبس...وكمل بجدبه وغيره وتملك......حتي لو كنتي بتحبي حد غيري مستحيل كنت اسيبه يخدك مني انتي ليه انا وبس
تقي بهزار يا سلام افرض اني كنت وفقت علي مؤمن كنت هتعمل ايه بقي
رعد بغيره وغيظ تقي احسنلك متنطقيش اسمه تاني لا هو ولا اي راجل تاني فاهممممممه...ولو كنتي وافقتي عليه كنت هخطفك واتجوزك ڠصب عنك 
تقي پخوف بتداريه ....تتخطفني وانا كنت هوافق اني اتجوزك ده مستحيل طبعا
رعد ابتسم بخبث وبرود مش بمزاجك علي فكره
تقي بابتسامه حب رعد 
رعد بعشق عيون رعد
تقي بكسوف وقلق انا لسه مش قلت لماما وبابا اني مش موافقه علي مؤ...ولم تكمل كلامها 
رعد پغضب لو كملتي الاسم هتشوفففففي منيييي وشششش تانننني
تقي بدموع انا.....انا اسفه مش قصدي 
رعد غمض عينه بضيق من زعيقه ودموعها شششش بس خلاص...وكمل بهدوء....تقي عشان خاطري بلاش تخليني أخرج عن شعوري معاكي انتي بالذات انا عايزك ليه لواحدي ملكي انا حتي كلامك اللي بتتكلميه يطلع باسمي انا وبس 
تقي بهدوء انا اسفه مش هقول اسمه تاني
رعد ابتسم بحب خلاص يا حببتي بس بلاش تختبري غيرتي عليكي حتي لو بدون قصد..وبعدين انتي مش موافقه عليه يبقي فين المشكله قولي لوالدك انك رفضتيه...وكمل بغيره....انا احسن حاجه اعملها اني اطرده من المستشفي واي مستشفي يحاول يشتغل فيها هخليهم يطردوه منها عشان ميلقيش يأكل وكده أهلك هيرفضوا الجوازه خالص
تقي پصدمه ايه لا لا يا رعد حرام ليه ده كلوا انا هرفضه وخلاص...واكملت بقلق....بس ماما هتزعل ومش هتديني فرصه ارفضه انا بجد مش عارفه اعمل ايه
ميرنا كانت واقفه بتسمع كل كلمه رعد وتقي قالوها 
ميرنا بغيظ بقي كده يا رعد بتضحك عليه وتقول انها مراتك....وكملت بكره...بس انا بقي مش ههنيكم ببعض ابدا وبكره تشوف ميرنا هتعمل ايه
عم مصطفي هو احمد فين
زينب بيذاكر في اوضته...كملت بقلق....هي تقي مش هتيجي بقي يا
مصطفي هي هنا لسه ماخفتش
عم مصطفي بتنهيده هي البنت لحقت دي لسه امبارح بس
زينب بدموع انا تعبت بقي من يوم ما عرفت هنا وهي بعيد عني انا مش متعوده أنها تبعد عني انا عايزه بنتي مليش دعوه يا مصطفي
عم مصطفي بتعاطف خلاص يا زوزو انا هتصل بيها و هخليها تكلمك
زينب بإصرار لا انا عايزاها ترجع وتبقي قدامي مش اكلمها في التلفون رجعلي بنتي 
عم مصطفي بقله حيله ماشي هتصل بيها تيجي بكره...وكانت لسه هتعترض لكن عم مصطفي بحسم قلت بكره الوقت اتاخر خلصنا بقي وبعدين هتعملي ايه لمه تتجوز
زينب معرفش اهي هتبقي مع جوزها ف امان لكن انا مش عارفه قلبي مقبوض اوي وخاېفه عليها 
عم مصطفي بتفهم خلاص انا هروح اكلمها....وقام فعلا يتصل بتقي
ميرنا حست بخطوات بتقرب من الباب فااتسحبت بشواش واستخبت
رعد خرج هو وتقي وهي طلعت علي اوضه هنا ورعد راح علي أوضته
فون تقي رن وكان ابوها خاڤت يكون احمد اخوها قاله حاجه وحاولت تكون هاديه وتتكلم معاه عادي 
تقي بهدوء بابا حبيبي
عم مصطفي بحب ازيك يا حببتي هعمله ايه 
تقي حست أن صوت ابوها مرتاح يعني عادي 
تقي الحمد لله بخيراحمد عامل ايه 
عم مصطفي احمد كويس ...اتنهد وقال بهدوء...تقي
تقي بقلق نعم يا بابا هو في حاجه ماما كويسه قولي في ايه قلقتني
عم مصطفي حس بقلق بنته ماما كويسه مفيش حاجه بس
تقي
اتنهدت براحه بس ايه يا بابا 
عم مصطفي مامتك مش مبطله عياط وهتتجنن عليكي
تقي باستغراب ليه يا بابا 
عم مصطفي بتوضيح يا بنتي امك مش متعوده انك تكوني بعيد عنها فلازم ترجعي
تقي بحزن بس يا بابا هنا
عم مصطفي يا
بنتي هنا عندها ابوها والحاجه سعاد انا خاېف علي امك يا تقي احسن تتعب والضغط يعلا عليها
تقي پخوف بعد الشړ عليها خلاص يا بابا انا جايه حالا
عم مصطفي بسرعه لا لا يا بنتي الوقت متاخر بكره الصبح باذن الله هبعتلك احمد اخوكي
تقي بهدوء ماتتعبوش يا بابا انا هاجي مع السواق خليه هو امتحاناته قربت ومحتاج كل دقيقه
عم مصطفي بتفهم خلاص يا حببتي اسيبك انا دلوقتي
تقي ماشي يا بابا خلي
بالك من ماما وانا باذن الله هكون عندك علي الساعه
عم مصطفي ماشي يا بنتي مع السلامه
تقي مع السلامه يا حبيبي 
تقي قفلت مع ابوها وكانت قلقانه علي امها وكانت زعلانه بعد ما عرفت أن رعد بيحبها وهو عرف انها بتحبه هتبعد عنه 
تقي لنفسها انا لازم اقول لرعد اني هروح بكره...خرجت تقي ونزلت علي تحت تدور علي رعد 
تقي بهدوء داده سعاد هو رعد فين
داده سعاد بابتسامه رعد في اوضتههي هنا نامت
تقي بابتسامه اه نامت انا طلعه
داده سعاد اطلع يا حببتي
طلعت تقي ووقفت قدام باب اوضه رعد وكانت متردده تخبط عليه وتقوله ولا تستنا لبكره ولا تعمل ايه بس فجاه لقت ايديها اترفعت علي الباب وبتخبط
خبطت تقي علي رعد لكن مفيش رد خبطت كمان مره بردوا مفيش رد كانت هتمشي بس قررت تدخل وخلاص فعلا فتحت الباب ودخلت اوضه رعد وكانت اول مره تشوفها كانت كبيره جدا وفي سرير كبير كان كلاسيك وفي كنبه وكرسين قدام البلكونه ألوان الاوضه هاديه وجميله وتسريحه عليها برفنات ماركات عالميه وفي صور ليه هو وهنا وكاميليا مسكتها بصت عليها وبعدين سبتها مكنها تاني وعنيها في كل مكان بانبهار
اد ايه كل حاجه فيها راقيه ومودرن ومبهره فضلت متنحه ونسيت هي كانت جايه ليه وما اخدتش بالها من اللي واقف يتفرج عليها وشايف نظرات الانبهار وابتسم بحب
رعد بجديه مزيفه انتي ډخلتي هنا ازاي
انتفضت تقي من صوت رعد وبصت ناحيته واټصدمت من المنظر لمه لقته واقف يدوبك لابس بنطلون 
تقي بشهقه خبت عينيها بايديها وقالت بتلعثم اانا ككونت جج...ولم تكمل كلامها من شده التوتر أقسمت أن قدمها لم تقدر علي حملها ولسانها لم يقدر بنطق حرف اخر حس رعد بإحراجها ارتدا تيشرت حتي لا يوترها
أكثر ويعرف منها ما
سبب دلوفها غرفته في هذا الوقت 
رعد بهدوء شيلي ايدك من علي وشك 
تقي هزت
دمغهاا بالرفض
رعد بغيظ تقي بقولك شيلي ايدك انا خلاص لبست 
تقي رفعت ايديها
من علي وشها بهدوء فتحت عين واحده حتي تري أن كان حقا
ارتدا ملابسه أم أن سمعها
خاڼها حتي رأته ارتدا ملابسه حقا فتحت عينيها براحه 
قالت بتوتر ووجه مصطبغ باللون الاحمر من شده الخجل ابتسم رعد علي منظرها فهذه الهيئه تروق له أظهرت برائتها ونقائها أراد أن يخرجها من هذا الخجل والتوتر
رعد بهدوء كنتي عايزه حاجه يا تقي
تقي بخفوت انا بس كنت جايه اقولك 
رعد بانتباه هتقولي ايه 
تقي اصل بابا اتصل بيه وطلب مني ارجع البيت بكره عشان ماما مش عيزاني آبات هنا تاني
رعد پصدمه ......
الحلقة 15 
.
رعد بهدوء كنتي عايزه حاجه يا تقي
تقي بخفوت انا بس كنت جايه اقولك 
رعد بانتباه هتقولي ايه 
تقي اصل بابا اتصل بيه وطلب مني ارجع البيت بكره عشان ماما مش عيزاني آبات بره تاني
رعد پصدمه طب ليه يا تقي هو حصل حاجه
رعد بتفهم لكن قلبه يعاتبه علي موافقته يبعدها عنه لكن باي حق سيرفض فمن هو بالنسبه لها حتي يرغمها علي وجودها في بيته
رعد بقله حيله ماشي يا تقي بكره السواق هيوصلك ...وأكمل بتحزير...بس اقسم بالله يا تقي لو روحتي مكان من غير ما اعرف يبقي متلوميش غير نفسك علي اللي هعمله
تقي پخوف اانا مش بخرج اصلا خالص
رعد راح ناحيه التسريحه وسط استغراب تقي وصمتها فتح الدرج طلع علبه فيها موبيل جديد ورجع لتقي وادلها الفون
تقي باستغراب ايه ده....
رعد هز رأسه تليفون هيكون ايه بدل الفون اللي معاكي الخربان ده
تقي برفض لا طبعا..
رعد ضيق عينه باستغراب لا طبعا ليه....
تقي بتوضيح بابا لو شافه هيقولي جبتيه منين 
وماما كمان يعني محدش هيسبني من غير ما يعرف جبته منين
رعد طب متقوليلهم عادي يعني
تقي برقه پصدمه نعم هو ايه ده اللي عادي انت عايزني اقولهم ده رعد جبهولي...وأمه يقولي رعد مين انا بقي اقول ده بابا هنا وحبيبي صح
رعد ابتسم علي سذجتها فحب يرخم و ايه....حبيبي...!!
تقي حست بالكلمه اللي قلتها ووشها بقي احمر واتوترت واتكسفت 
تقي حطت وشها في الأرض من الاحراج 
رعد رفع وشها وبص في عينيها في ايه يا تقي انتي اتوترتي اوي كده ليه هو انا مش حبيبك فعلا
تقي هزت راسها بااه من غير مانتطق ب حرف 
رعد بابتسامه طيب ليه بقي الكسوف ده كله انا حبيبك وانتي حببتي وقلبي وبقيت كل دنيتي
تقي بارتجاف في صوتها اانا ههروح ااشوف هنا
رعد ابتسم خلاص تمام بلاش تاخدي الفون هاتي موبايلك هاله_محمد
تقي عطته الفون بتعها من غير كلام ورعد سجل رقمه علي فون تقي واتصل علي نفسه 
رعد بهدوء ادا الفون لتقي ده رقمي اي مكان تروحيه اتصلي بيه الاول...والاحسن انك متخرجيش من البيت انا بعد بكره هبعتلك السواق يجيبك من من قدام البيت
تقي بهدوء حاضر....اانا هروح عند هنا
رعد تمام...قال بتاكيد....تقي فونك متسبهوش من ايدك ويبقي مشحون علي طول فاهمه
تقي بخفوت فاهمه 
رعد ابتسم بهدوء يلا روحي نامي
ابتسم رعد علي تلك الفتاه الخجوله
التي لم يكن لديها خبره في الحياه فهو ېخاف عليها بشده وذاد خوفه بعد تلك الحاډثه فإنه حقا طفل بجسم شاب تمني أن تصبح زوجته حتي يخبأها عن الجميع ويحميها ويكون لها درع الامان والاطمئنان فهو له طفلته هنا ولكن هي أيضا أصبحت طفلته لم تكن حبيبته فقط ولكن أصبحت هي شغله الشاغل
تاني يوم رعد كان نفسه يدخل يشوفها قبل ميخرج ويروح شركته لكن محبش يوترها لأنه حس واتأكد أن قربه منها بيوترها مشي رعد راح شركته وتقي صحيت علي الساعه 9 بدري غير كل يوم بتصحا علي 10 هي وهنا 
تقي بتردد داده سعاد هو رعد راح علي شغله 
داده سعاد بابتسامه اه يا حببتي ده ماشي من بدري
تقي بحزن وفي سرها كان نفسي اشوفه قبل ما امشي
هنا صحيت وخرجت تقي من شرودها
هنا بنوم بتفرك في عينيها تقي انتي رايحه فين
هنا بحزن لاء يا تقي مش تمشي وتسبيني 
هنا بطفوله بټعيط...
تقي بتأكيد اه هروح اشوفها وارجعلك ماشي يا حببتي
هنا ماشي بس اوعي تتاخري 
هنا بابتسامه باي
داده سعاد طب كنتي استني افطري الاول قبل ما تمشي
تقي معلشي بقي يا داده عايزه أفطر من ايد ماما النهارده
داده سعاد ماشي يا حببتيهتيجي بكره يا تقي 
تقي مسكت شنطتها باذن الله يا داده 
تقي خرجت وركبت مع السواق ووصلت البيت
تقي فتحت الباب بمفتحها وكانت امها قعده علي الكرسي اللي في مدخل الشقه مستنياها بفارغ الصبر واول ما امها شفتها جريت عليها وحضنتها اوي
زينب بدموع تقي يا حببتي يا بنتي وحشتيني اوي اوعي تسبيني تاني يا تقي
تقي بعدت عن امها وبصتلها باستغراب ومسحت دموعها وانتي اكتر يا زوزو وحشتيني اويبس انتي بټعيطي ليه دلوقتي دول هما للتين اللي نمتهم بعيد عنك المره اللي فاتت كان اكتر من اسبوعين معملتيش كده
زينب بقلق معرفشي قلبي كان وجعني عليكي وحاسه بحاجه غريبه فمقدرتش استحمل انك تبقي بعيد عني اكتر من كده
تقي فهمت قلق امها أنها كانت حاسه باللي حصل معاها واتعطفت جدا مع امها 
تقي بحنيه ماما حببتي مټخافيش عليه انا كويسه اهو الحمد لله...واكملت بمرح...وبعدين بقي يا ست زوزو مش ناويه تفطريني بقي ولا ايه دا انا مرضتش أفطر مع هنا مع أن داده سعاد اتحيلت عليه وانا قلتلها هفطر من ايد ست الكل
زينب بحب من عنيه يا قلب امك ثواني ويكون الفطار جاهز
في نفس اللحظه دخل احمد من باب الشقه واول ما شاف تقي جري عليها 
احمد بقلق تقي مالك في حاجه حصلت..
تقي برقت لاحمد وبصت لامها ححاجه ايه يا احمد انا كويسه اهو في ايه مالكم النهارده
زينب بصت لاحمد باستغراب في ايه يا واد انت اول مره تتلهف علي اختك كده وايه القلق المبالغ فيه ده
تقي بسرعه حطت ايديها علي كتف امها مفيش يا زوزو انتي عارفه ابنك 
زينب ما هو عشان انا عارفه ابني مستغربه اللي هو بيعمله
احمد بيغير الموضوع خلاص بقي يا زوزو
هو انا جاحد اوي كده اختي وبطمن عليها عادي يعني وبعدين هو تحقيق وكمان انا جعان يا ست الكل
تقي اه يا ماما وانا كمان ھموت من الجوع
زينب بسرعه حاضر ثواني ويكون الفطار جاهز
دخلت
زينب المطبخ تحضر الفطار وأحمد شد تقي علي اوضته ودخل وقفل الباب
احمد بقلق ايه اللي جابك النهارده يا تقي انتي تعبانه ولا اللي اسمه رعد ده زعلك..
تقي بهدوء رعد زعلني.... لا طبعا احمد انا تمام اهدا انت كده هتكشفنا قدام امك وهي من غير حاجه قلبها حاسس بأن في حاجه حصلت وانت هتخليها تشك فينا دي خلت بابا يكلمني بالليل عشان
تم نسخ الرابط